PUBLICAȚIILE NOASTRE:
SE INTAMPLA ACUM!

Industrie

2015, primul an în care au scăzut vânzările auto ale producătorilor germani pe piață chineză

Autor: capital.ro | duminică, 14 februarie 2016 | 0 Comentarii

Vânzările producătorilor auto germani în China - cea mai mare piaţă auto din lume - au scăzut pentru prima dată în 2015, se arată într-o analiză publicată duminică de firma de audit Ernst & Young (EY), transmite DPA.

BMW, Daimler şi Volkswagen au vândut anul trecut 4,4 milioane de vehicule pe piaţa chineză, cu 1% mai puţin decât în 2014. Pe ansamblu, vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creşterii economice şi volatilitatea de pe pieţele bursiere au afectat cererea de autovehicule. Potrivit datelor CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut pe piaţa chineză, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%.

Şi cota de piaţă a producătorilor auto germani în China a scăzut la 22% în 2015, de la 24% în 2014, arată datele publicate de EY. Tendinţa negativă a fost determinată de scandalul emisiilor de la Volkswagen care a provocat anul trecut scăderea cotei de piaţă a grupului auto german în China cu 2,3 puncte procentuale, la 17,7%, cel mai redus nivel din 2010.

Anul trecut, livrările Volkswagen pe piaţa chineză au scăzut cu 3,4%, în timp ce BMW a raportat creşterea vânzărilor şi o scădere uşoară a cotei de piaţă iar Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, a raportat creşterea livrărilor şi a cotei de piaţă.

Directorul general al Volkswagen, Matthias Muller, şi-a exprimat recent angajamentul de a păstra cele 12 branduri ale grupului german, sugerând că producătorul auto are mijloacele financiare pentru a depăşi scandalul emisiilor fără a vinde active.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Piaţa auto din China este una crucială pentru producătorii auto străini, unii dintre aceştia înregistrând vânzări solide anul trecut în pofida încetinirii generale a pieţei. De exemplu, grupul auto american General Motors a vândut pe piaţa chineză un număr record de 3,61 milioane vehicule în 2015, în creştere cu 5,2% faţă de 2014. Aceste cifre conferă GM titlul de cel mai mare producător auto străin de pe piaţa chineză, devansând rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule în China. Un alt grup american, Ford, a înregistrat şi el anul trecut un record de vânzări pe piaţa din China, cu 1,12 milioane unităţi livrate, în creştere cu 3% faţă de 2014.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creştere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creştere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendinţa de încetinire a continuat şi anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creştere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate şi de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai şi alte mari oraşe pentru reducerea poluării şi blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule.
Sursa: Agerpres


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.