Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Zona orbitală a Capitalei va costa peste 7 miliarde lei. Când va fi finalizată

Autor: | | 0 Comentarii | 3530 Vizualizari

Ministerul Transporturilor a transmis Comisiei Europene proiecte majore în valoare de circa 4,6 miliarde euro, cel mai recent fiind proiectul privind zona orbitală a Capitalei.

În calitate de Organism Intermediar pentru Transport, MT a transmis Comisiei Europene, pe 28 noiembrie, proiectul major "Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti". Acesta este al paisprezecelea proiect major transmis de Organismul Intermediar la Comisia Europeană totalizând aproximativ opt miliarde de euro, din care fonduri de la UE de aproximativ 4,6 miliarde de euro.

De asemenea, Organismul Intermediar, împreună cu beneficiarul Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR), pregăteşte transmiterea la CE a proiectului major "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", în valoare totală de aproximativ 554 de milioane de euro.

"Acest proiect, împreună cu proiectele majore deja transmise la CE, va conduce ca Ministerul Transporturilor - Organismul Intermediar de Transport să fie în măsură să acopere în integralitate alocarea de fonduri europene nerambursabile din POIM 2014-2020, prin proiecte transmise la Comisia Europeană", se menţionează în comunicatul ministerului.

Ministerul Transporturilor a anunţat totodată joi că a transmis la Comisia Europeană proiectul privind realizarea infrastructurii de centură a Municipiului Bucureşti, care va costa 7,3 miliarde de lei şi va fi funcţională în anul 2024. Din valoarea totală, 5,8 miliarde de lei reprezintă finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

"Obiectivul general al contractului de finanţare 'Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti' îl constituie dezvoltarea zonei orbitale a Municipiului Bucureşti, prin construcţia unei autostrăzi orbitale în sudul Bucureştiului şi modernizarea centurii existente, asigurându-se astfel o interconectivitate adecvată între autostrăzile şi drumurile naţionale radiale aferente Bucureştiului. De asemenea, condiţiile de trafic din jurul Capitalei vor fi îmbunătăţite, iar traficul de tranzit din zona urbană va fi eliminat, îmbunătăţindu-se astfel condiţiile de viaţă ale populaţiei din zona de proiect. Implementarea proiectului va conduce la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE", se arată în comunicat.

Practic, se vor construi 92 de kilometri noi de drum naţional şi autostradă, 56 de poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 de intersecţii, 5 noduri rutiere, un punct de întoarcere, un centru de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin şi de întreţinere şi un spaţiu pentru servicii.

Perioada de implementare a proiectului este de 120 de luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023.

 

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.