În timp ce reprezentanții celorlalte restaurante se plâng de lipsa clienților și anunță o scădere a numărului lor și cu 40%, marile lanțuri de fast-food își fac etaje sau deschid localuri noi. McDonald’s, liderul pieţei de restaurante din România, are în plan să deschidă cel puțin două restaurante anul acesta, dintre care unul în provincie, şi să remodeleze  patru unități vechi. În plus, „încercăm să deschidem încă patru McCafé-uri. Cu 11-12 McCafé în ţară vom avea o poziţie foarte importantă şi pe piaţa cafenelelor”, spune să remodeleze trei – patru unități vechi.
Pe Daniel Boaje nu pare să-l deranjeze competiţia stransă, pe care o vede ca pe „o oportunitate prin care ne asigurăm că facem cel mai bun joc posibil“. Boaje spune că lanţul va anunţa, permanent, o serie de inovaţii în meniu şi că anul acesta va mai deschide cel puțin două restaurant, dintre care unul în provincie, vor fi remodelate  patru unități vechi. În plus, „încercăm să deschidem încă patru McCafé-uri. Avem deja şase McCafé”, spune şeful McDonald’s.
McDonald’s România operează o rețea de 65 de restaurante (din care 7 sunt francize) și, în 2011, a avut venituri de 407,4 miloane de lei (aprox. 96 mil. euro, calculat la cursul mediu anual din 2011), în scădere cu aproape 5%, comparativ cu 2010. Profitul aproape că s-a înjumătăţit comparativ cu 2010, până la  178 mil. lei (aprox. 4,2 mil. euro). Datele pentru 2011 nu sunt încă disponibile, dar cel mai probabil afacerile din țară ale gigantului american au stagnat.
Lanţul de restaurante de tip fast-food a fost vizitat, anul trecut, de 50 de milioane de români  – “La o populaţie de 21 de milioane am putea spune că fiecare român a mers de cel puţin două ori într-un McDonald’s. Avem o masă enormă de clienți”, spune Boaje.
Aceste cifre țin McDonald’s România la o mare și confortabilă distanță de competitori: KFC (Kentucky Fried Chicken), franciza controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu, are o rețea de 48 de restaurante, iar Subway, intrat pe piaţa locală în aprilie anul trecut, deține 12 unități pe piața locală.
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro. Adică jumătate din întregul domeniu de restaurante.

Te-ar putea interesa și: