BMW este una dintre cele mai populare mărci auto din ţara noastră şi nu este nevoie de vreun studiu să ne spună acest lucru. Fie că este vorba de  Seria 3 din 1999 sau ultimul X6, maşinile nemţilor sunt apreciate pe plan local. În prezent, pe şoselele din ţara noastră circulă 140.000 de automobile marca BMW. Designul, puterea, consumul redus şi siguranţa sunt principalele atuuri ale noilor modele BMW, iar modelul 530d xDrive Sedan respectă întocmai aceste principii. Fabricat încă din anul 1972, Seria 5 a ajuns la cea de-a şasea generaţie. Acest model este cel mai bine vândut din istoria nemţilor, după Seria 3, iar în urmă cu cinci ani, vânzările de Seria 5 reprezentau 50% din veniturile bavarezilor.

530d xDrive Sedan este o maşină atrăgătoare cu linii agresive, dar care nu atrage privirile aşa cum o face X6, spre exemplu. La interior, şoferii care nu au mai urcat vreodată într-un BMW vor rămâne surprinşi de modul în care sunt aşezate butoanele pe planşa de bord şi de uşurinţa cu care găsesc comenzile. Scaunele sunt confortabile, acestea putând fi reglate absolut după pofta ocupanţilor. Vizibilitatea în spate nu este prea bună, însă acest aspect poate fi remediat cu o cameră video. Locurile din spate nu sunt la fel de încăpătoare, iar spaţiile de depozitare din buzunarele uşilor puteau fi mai generoase. Portbagajul este însă mai  mult decât încăpător, având un volum de 560 litri.

Simţi că pluteşti

Maşina este ideală, atât pentru drumurile din oraş, cât şi pentru călătoriile lungi. Pe autostradă, am găsit extrem de util pilotul automat, care odată activat accelerează şi frânează în funcţie de vehiculul din faţă. În oraş, în trafic aglomerat şi la viteze de până la 40 km/h, acest sistem menţine distanţa recomandată faţă de automobilul din faţă şi adaptează viteza până la oprire completă, dacă este nevoie. Pe drumurile unde ai şansa să întâlneşti multe TIR-uri, cu Seria 5 eşti mult mai relaxat, deoarece automobilul accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, deşi pare mult mai rapid, astfel încât depăşirile se pot face fără nicio problemă şi în siguranţă. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. La viteze de 100 km/h sau mai mari, Seria 5 este extrem de silenţios şi confortabil. La aceasta contribuie transmisia şi sistemul „adaptive drive“, care îmbină cele două sisteme active de control al şasiului: Dynamic Drive şi Controlul dinamic al amortizoarelor. Sprijinit de Controlul dinamic al amortizoarelor, sistemul Dynamic Drive asigură că stabilizatoarele active de pe puntea faţă şi spate oferă o rulare extrem de lină. Propulsorul în şase cilindri în linie cu o capacitate de trei litri este conectat la una dintre cele mai bune cutii  automate cu opt trepte din lume, dezvoltată împreună cu cei de la ZF.

Cei care doresc, însă, un alt tip de comportament, mai sportiv spre exemplu pot apăsa butonul dedicat de pe consola centrală. Există cinci moduri de rulare disponibile: Normal, Confort, Sport, Sport+ şi Eco Pro. Cu acest din urmă mod selectat poţi străbate ţara de la sud la nord cu un singur plin. BMW Seria 5 consumă 5,2 litri în afara oraşului în mod oficial, noi reuşind un consum de 6 litri. În oraş consumul este de 6,8 litri, însă având în vedere traficul din Bucureşti nu am reuşit să scădem sub 10 litri/100 de km. Din punct de vedere al siguranţei, BMW Seria 5 este unul dintre cele mai sigure automobile din lume, cu cinci stele EuroNCAP. Preţul pentru Seria 5 Sedan porneşte de la 45.000 de euro, iar printre echipamentele standard se regăsesc farurile cu sistem de spălare, aer condiţionat automat, senzori presiune anvelope, funcţie start/stop etc.  Opţionalele precum adaptive drive, cameră marşarier, head up display, faruri adaptive cresc preţul maşinii până la 85.000 de euro.