Cu semnificativ mai puţine vibraţii cauzate de suprafaţa şoselelor şi un mediu de lucru îmbunătăţit, Direcţia Dinamică Volvo este o parte importantă a demersului Volvo Trucks de a creşte siguranţa rutieră, cu accent clar pe şofer.

“Direcţia Dinamică Volvo este un exemplu excelent de inovaţie dezvoltată pentru a răspunde atât nevoilor comerciale cât şi dorinţelor utilizatorilor. Noua tehnologie oferă şoferului o mai bună manevrabilitate şi un mediu de lucru îmbunătăţit”, a declarat Matti Kaulio, Associate Professor în cadrul Departamentului de Industrie Economică al KTH, Royal Institute of Technology, argumentând decizia juriului.

Direcţia Dinamică Volvo a fost dezvoltată în strânsă colaborare cu şoferii, pentru a răspunde nevoilor lor.  Direcţia Dinamică Volvo elimină aproape integral vibraţiile în volan. Prin urmare, şoferul nu mai trebuie să corecteze volanul în timpul condusului, reducându-se astfel riscul durerilor de spate, gât şi umeri. Deoarece manevrarea autocamionului devine uşoară pentru corp, şoferul se poate relaxa. Astfel, acesta nu oboseşte la fel de repede iar riscul de accident scade.

Ceremonia de premiere a câştigătorului Quality Innovation of the Year 2013 are loc pe 20 ianuarie, la Moderna Museet în Stockholm. Premiul este acordat anual companiilor, organizaţiilor sau persoanelor individuale ale căror inovaţii fac parte sistematic din activităţile lor şi sunt create pentru a răspunde cerinţelor clienţilor. Premiul este susţinut de o serie de fundaţii care promovează calitatea, din Suedia, Finlanda, Estonia, Letonia, Republica Cehă şi Ungaria.

Cum funcţionează Direcţia Dinamică Volvo

Direcţia Dinamică Volvo se bazează pe un sistem de direcţie mecanic convenţional, în care o bară de direcţie este legată de caseta de direcţie. Sistemul de direcţie hidraulică produce energia de care are nevoie şoferul pentru a manevra volanul. Sistemul Volvo utilizează un motor electric cu reglare electronică montat pe bară de direcţie. Motorul electric acţionează împreună cu sistemul de direcţie hidraulică şi este reglat de mii de ori pe secundă de către unitatea de control electronică. La viteze reduse, motorul electric oferă un plus de putere, în timp ce la viteze mari reglează automat direcţia pentru a compensa orice interferenţă a drumului care se transmite în volan, ca urmare, de exemplu, a vânturilor laterale sau a gropilor de pe şosea.

Vezi VIDEO

http://bit.ly/1mulOPv

http://bit.ly/1aDQd91