Maşina va fi o versiune hibridă a modelului Tiguan, cel mai bine vândut SUV al VW, au declarat vineri două surse, care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Analiştii susţin că brandul Volkswagen are nevoie de disperată de noi modele pe a doua mare piaţă auto din lume, pentru a stopa declinul vânzărilor înregistrat în ultimii trei ani. Livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 4,8% în 2015, la 349.440 vehicule.

Cel mai mare producător auto din Europa se axează pe modelele electrice pentru a-şi recâştiga popularitatea, deoarece scandalul emisiilor ar putea coborî cererea pentru vehicule diesel. De asemenea, VW se concentrează pe SUV-uri, cererea fiind în creştere pentru acest tip de vehicul.

'VW nu poate prezenta suficient de rapid un SUV', a apreciat analistul Jeremy Acevedo, de la Edmunds.com.

'Cota de piaţă a SUV-urilor este la cel mai ridicat nivel, reprezentând anul trecut 13% din totalul vânzărilor pe piaţa auto din SUA', a adăugat analistul.

VW vrea să-şi extindă tehnologia de ultimă generaţie, bazată pe platforma modulară transversală (MQB), pentru a construi o gamă largă de vehicule electrice.

De asemenea, grupul german vrea să dezvolte o nouă platformă modulară dublată (MEB), pentru vehicule electrice compacte, vehicule comerciale uşoare şi pentru a lansa 20 de vehicule pe bază de baterii până în 2020.

La Salonul de electronice de la Las Vegas, care a început la 6 ianuarie, Volkswagen a expus vehiculul electric Microbus, cu uşi care se deschid la o simplă comandă vocală şi care este dotat cu o baterie reşarjabilă în timp record – 80% în numai jumătate de oră.

Compania de cercetare de piaţă IHS Automotive estimează că vânzările brandului VW în SUA ar putea scădea anul acesta cu încă 13%, înainte de a se redresa în 2017.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 – 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condiţiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES