Iranul este deja cea mai mare piaţă auto din Orientul Mijlociu, iar analiştii cred că ar putea creşte rapid, graţie unei populaţii de aproape 80 de milioane de locuitori şi celor 1,1 milioane de automobile vândute anual. În plus, începând din primăvara anului următor, Iranul ar putea să beneficieze de investiţii din Europa şi din alte ţări, după acordul din luna iulie între Teheran şi puterile occidentale cu privire la programul nuclear iranian. 

Volkswagen suferă în prezent de încetinirea cererii pe pieţele din Brazilia şi China, responsabile pentru 40% din vânzările sale globale, şi încearcă să găsească noi pieţe care să-i asigure creşterea. 

'Este prematur să spunem care este produsul cu care am putea să intrăm pe piaţă, dar este evident că vedem un potenţial. Iranul este o piaţă foarte interesantă cu mari oportunităţi', a declarat directorul de cercetare&dezvoltare de la brandul VW, Heinz-Jakob Neusser, adăugând că marca germană va termina până la finele anului un studiu cu privire la piaţa auto iraniană. 

Filiala din Cehia, Skoda, studiază şi oportunitatea intrării pe piaţa iraniană, însă, până acum, nu a luat încă o decizie, a declarat directorul său de cercetare & dezvoltare, Frank Welsch. 
'În cazul în care condiţiile vor evolua în direcţia corectă, aceasta va fi o piaţă unde ne putem potrivi foarte bine cu produsele noastre', a spus Welsch. 

Însă, VW şi Skoda ar putea să se lovească de o concurenţă acerbă din partea fostului lider de pe piaţa iraniană, constructorul francez PSA Peugeot Citroen, şi a rivalului său Renault, interesaţi şi ei să cucerească o cotă cât mai mare din piaţa auto din Iran. 

AGERPRES