”Lucrăm la un vehicul cu preţ scăzut, logic cu tarife sub cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adică mai puţin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) în China', a declarat recent Christian Klingler, responsabil de vânzări în comitetul director al Volkswagen. 'Prioritatea este China însă şi cu declinări regionale în Rusia, America de sud sau în alte ţări emergente”, a spus Klingler. Întrebat dacă marca va ajunge şi în Europa de Vest, Klingler a răspuns: 'nu e bine să spui niciodată nu. Însă acest lucru nu este prevăzut a priori'.

Dacă la început s-a arătat sceptic, Volkswagen a decis să urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat în 2004, Sandero sau Duster. Între timp însă grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost şi în 2014 ar urma să vândă peste un milion de unităţi, cu marje de profit semnificativ de peste 10% în cazul Duster.

Întrebat dacă Volkswagen se inspiră după exemplul constructorului francez, Christian Klingler a răspuns că 'Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine', citând exemplul Sandero 'vândut în Rusia, America de Sud şi Europa'. După ce a lansat vehicule low-cost, Renault are de gând să treacă la următoarea etapă prin lansarea unui vehicul 'ultra low-cost'. Constructorul francez şi aliatul său japonez Nissan vor începe să producă anul viitor în India un vehicul cu un preţ de cost mai mic de 5.000 de euro, vehicul care va fi prezentat în mod oficial la mijlocul lui 2015. Vehiculul va fi vândut şi de Nissan sub marca sa ieftină Datsun.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (Sursa: Agerpres)