ompetitia crescuta din partea unor jucatori noi, ne-traditionali in industria platilor precum Apple, Google si PayPal forteaza bancile sa se adapteze rapid pentru a-si proteja veniturile provenite din plati si pentru a beneficia de avantajele oferite de noile platforme mobile, conform unui raport al KPMG International. Studiul a fost realizat la nivel international si s-a derulat in randul executivilor din domeniile bancar si al serviciilor financiare.
Cu aproape 85 de procente dintre participantii la studiu afirmand ca platile mobile vor avea o importanta semnificativa pentru afacerile lor in urmatorii unul pana la patru ani, KPMG a identificat un grup de banci care actioneaza rapid pentru a capitaliza aceasta tendinta de piata si pentru a-si loializa astfel clientii, a-si reduce costurile si – in final – a-si asigura locul in noul lant valoric al platilor efectuate prin intermediul echipamentelor mobile. 
In raportul KPMG, respondentii au evidentiat un numar tot mai mare de provocari care incetinesc comercializarea serviciilor de plati mobile. Mai mult de 70% dintre executivii din industriile bancara si a serviciilor financiare au mentionat preocuparile legate de securitatea serviciilor ca fiind cea mai mare bariera in calea adoptiei acestora, o provocare care a fost accentuata de multitudinea evenimentelor recente de compromitere a securitatii unor servicii on-line cu impact mediatic puternic.
“Asa cum releva si studiul efectuat de KPMG International, securitatea tranzactiilor efectuate prin intermediul echipamentelor mobile este cu siguranta un considerent important si bancile vor trebui sa ia foarte in serios acest aspect.” a declarat Mihai Rada, Senior Manager in departamentul de Consultanta de Management a KPMG in Romania. “Adoptarea acestor noi servicii este insa asigurata de cererea crescanda din partea consumatorilor care au inceput sa utilizeze in mod current mobilul pentru a plati diverse produse sau servicii de valoare relativ mica.”