Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat semnarea contractului pentru construcția Variantei Ocolitoare a Municipiului Giurgiu. Proiectul se află în linie dreaptă, după ce autoritățile județene și un consorțiu de firme au încheiat în mod oficial documentele necesare demarării lucrărilor.
Noua arteră rutieră, cu o lungime de peste 12 kilometri, va contribui la fluidizarea traficului și la îmbunătățirea accesului în zona de sud a țării. Finanțarea este asigurată prin fonduri europene, iar termenul de finalizare este stabilit la trei ani.
Cristian Pistol: Proiectul intră în linie dreaptă, contractul a fost semnat
Cristian Pistol a anunțat semnarea contractului de execuție care a avut loc marți, 8 iulie 2025, între Consiliul Județean Giurgiu și asocierea formată din mai multe companii de construcții.
Liderul acestei asocieri este IBB-HIB ROMANIA, alături de partenerii săi: CONI, IBB Haus – und Industriebau GmbH, EURO CONSTRUCT & INDUSTRY TECHNIK SRL și GENERAL TRUST ARGEȘ SRL.
Cristian Pistol a precizat că proiectul este realizat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și că marchează un pas important pentru infrastructura rutieră din regiune.
Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 36 de luni. În această perioadă, constructorii vor realiza întregul traseu al drumului de centură, precum și lucrările anexe prevăzute în contract.
Obiectivul este acela de a asigura o alternativă eficientă pentru traficul de tranzit care traversează în prezent municipiul Giurgiu.
Caracteristici tehnice ale traseului rutier
Varianta Ocolitoare Giurgiu va avea profil de drum național, fiind construită cu patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens.
Separatorul median va contribui la siguranța circulației, iar traseul va include traversarea mai multor localități din județul Giurgiu: Giurgiu, Frătești, Stănești și Slobozia. Drumul se va conecta direct cu legătura dintre DN5 și Podul Prieteniei, punct de acces către Bulgaria.
Pe traseu vor fi construite patru poduri, două pasaje feroviare și două parcări pentru opriri de scurtă durată. Podurile vor traversa canalele de irigații din zonă, iar pasajele vor supratraversa liniile de cale ferată București–Giurgiu și București–Videle.
Amenajarea parcărilor pe ambele sensuri ale drumului este inclusă pentru a asigura confortul participanților la trafic.
„Acest proiect este derulat în baza unui protocol de colaborare dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR S.A. și Consiliul Județean Giurgiu.
Varianta Ocolitoare (VO) Giurgiu va avea profil de drum național cu 4 benzi (2 benzi pe sens cu separator median), va traversa localitățile Giurgiu, Frătești, Stănești și Slobozia și se va conecta cu drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei, printr-un sens giratoriu (pe DN5)”, a scris Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.
Finanțare prin Programul Transport 2021–2027
Costul total al contractului este de 350,8 milioane lei, fără TVA. Cristian Pistol a precizat că finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021–2027, derulat cu sprijinul fondurilor europene nerambursabile.
Investiția va îmbunătăți conexiunile rutiere dintre zona metropolitană București și municipiul Giurgiu, contribuind și la dezvoltarea punctului de frontieră Giurgiu–Ruse.
„Contractul prevede o durată de execuție a lucrărilor de 36 de luni iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 4 poduri (peste rețeaua de canale de irigații)
– 2 pasaje peste calea ferată București -Giurgiu și peste Magistrala feroviară 902 Bucureşti – Videle,
– două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta).Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și are o valoare de 350,8 milioane lei (fără TVA).
Varianta ocolitoare Giurgiu va asigura o conexiune mai eficientă între zona metropolitană București și Municipiul Giurgiu, dar și cu zona de frontieră Giurgiu-Ruse”, a mai precizat Cristian Pistol.