Ministerul Transporturilor a anunțat oficial atribuirea primului tronson al autostrăzii Craiova-Filiași. Lucrările vor fi executate de o asociere formată din firme din Turcia și România, iar finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene alocate Programului Transport 2021–2027. Contractul urmează a fi semnat după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor.

Contract adjudecat pentru tronsonul Craiova-Filiași al autostrăzii din Oltenia

Asocierea formată din companiile OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider), STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL și INFRAVIS S.R.L. a fost desemnată câștigătoare pentru execuția primului lot al autostrăzii Craiova-Filiași.

Segmentul face parte din drumul de mare viteză care va lega Craiova de Târgu Jiu și are ca termen total de finalizare o perioadă de 34 de luni. În acest interval, sunt prevăzute 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Valoarea contractului este de 1,426 miliarde de lei (fără TVA) și va fi acoperită prin Programul Transport 2021–2027. Constructorii vor începe lucrările numai după semnarea contractului, proces care se poate realiza în termen de 10 zile, dacă nu sunt înregistrate contestații din partea altor participanți la licitație.

„Contractul, în valoare de 1,426 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și va putea fi semnat în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestați”, spune Cristian Pistol.

Elemente de infrastructură planificate pe traseu

Tronsonul de autostradă va include mai multe obiective tehnice esențiale pentru siguranța și fluidizarea traficului.

Printre acestea se numără un nod rutier la Craiova Nord, ce va permite conectarea cu drumul național DN65F. Totodată, este prevăzută construirea unui pasaj care va traversa Drumul Expres 12 (DEx12).

Pe traseu vor mai fi amenajate două viaducte peste zona nodului rutier Valea Ursoaia. De asemenea, planurile includ realizarea a două parcări de scurtă durată, fiecare dotată cu opt locuri pentru încărcarea vehiculelor electrice. Aceste facilități vor contribui la adaptarea rețelei de transport la cerințele de mobilitate actuale.

„Pe traseul în lungime de 10,3 km se vor construi inclusiv:

– un nod rutier (Craiova Nord), prin care se asigura conexiunea cu DN65F.
– 22 de lucrări de artă, printre care 1 pasaj (peste DEx12) și 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia),
– două parcări de scurtă durată (fiecare dintre acestea dotate cu câte 8 locuri de parcare cu posibilitate de încărcare rapidă a autoturismelor electrice)”, spune Pistol.

Autostrada Craiova-Filiași, parte a unui proiect mai amplu

Autostrada dintre Craiova și Filiași este doar o secțiune a drumului de mare viteză Craiova–Târgu Jiu, cu o lungime totală de aproximativ 110 kilometri.

Între Craiova și Filiași, traseul va avea profil de autostradă, în timp ce porțiunea dintre Filiași și Târgu Jiu va fi construită sub forma unui Drum Expres.

Proiectul este împărțit în șase loturi distincte. Unul dintre acestea, Lotul 4, va avea rolul de tranziție între infrastructura de tip autostradă și cea de drum expres.

În acest mod, autoritățile își propun să optimizeze conexiunea rutieră dintre Oltenia și restul țării, facilitând transportul de persoane și mărfuri în zonă.