Luna trecută, livrările au înregistrat un declin anual de 1,1%, la 177.664 unităţi. Vânzările de maşini diesel au scăzut cu 2,1%, faţă de un recul de 0,9% la maşinile pe benzină. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Nissan Qashqai.

În perioada ianuarie – octombrie 2015, livrările pe piaţa britanică au urcat cu 6,4%, la nivelul record de 2.274.550 unităţi. Este cea mai bună performanţă înregistrată vreodată în primele 10 luni ale anului.

Modelele cel mai bine vândute au fost Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Ford Focus, Volkswagen Golf şi Nissan Qashqai.

În octombrie, Dacia a vândut 1.401 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 31,56% faţă de perioada similară din 2014, când a înmatriculat 2.047 unităţi.

În perioada ianuarie – octombrie 2015, Dacia a vândut pe piaţa britanică 21.787 vehicule, în creştere cu 5,61% faţă de primele zece luni din 2014, când a înmatriculat 20.630 unităţi.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit, în opt ani, un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Directorul general al SMMT, Mike Hawes a afirmat: 'Piaţa auto britanică a trecut printr-o perioadă de creştere fără precedent şi, până acum, 2015 a fost un an cu rezultate record. Aşa cum ne aşteptam, cererea s-a stabilizat dar industria auto este într-o situaţie solidă, datorită lansării de noi produse, a redresării economiei şi a creditelor ieftine'.

Vânzările VW în Marea Britanie au scăzut în octombrie cu aproape 10% şi cu peste 6% în primele 10 luni din acest an.

Grupul Volkswagen a anunţat recent că în Marea Britanie există aproximativ 1,2 milioane de autovehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie.

Un purtător de cuvânt al companiei a precizat că maşinile afectate aparţin mărcilor Volkswagen, Seat, Audi şi Skoda iar clienţii vor fi contactaţi în curând pentru repararea vehiculelor.

Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

SURSA: Agerpres