Schimbarea titulaturii asociatiei este privita de noul presedinte drept „un semnal” ca aceasta trebuie perceputa drept vocea intregii industrii de cablu si nu „un grup care incearca sa-si promoveze interesele”. „Membrii ACC sunt firme aflate in competitie pe multe din pietele locale. Suntem impreuna in asociatie pentru a transforma mediul de afaceri din comunicatiile prin cablu, de a promova un standard de calitate in serviciile oferite, de a imbunatati climatul economic si legislativ din acest domeniu”, isi exprima crezul Radu Petric, el insusi conducand o firma de televiziune prin cablu in municipiul Piatra Neamt. Schimbarea imaginii asociatiei mai include alte doua elemente. Una se refera la o puternica campanie de imagine, prin care ACC isi propune „ca abonatii sa afle ca problemele pe care le ridica nu ii sunt necunoscute si ca se lucreaza la rezolvarea lor”.
Campania va incepe la mijlocul acestei luni si va dura pana la sarbatori. Va fi creat si un spot de televiziune, acesta fiind principalul vehicul de mediatizare pe care se va insista. Nu va fi uitata insa nici presa scrisa. In total, costul campaniei va depasi 150.000 de dolari, dar la acoperirea sumei isi vor aduce contributia si o serie de canale straine, si cu care ACC colaboreaza foarte bine, printre care se numara HBO, National Geografic, Hallmark, Cartoon Network. Nu in ultimul rand, asociatia are si un nou director executiv si un purtator de cuvant, in persoana lui Valentin Negoita. Noutatile nu se opresc insa aici. ACC va incerca in viitorul apropiat sa creeze „fabrici” de personal calificat, atat pentru domeniul tehnic, cat si pentru cel al relatiilor cu clientii, calificari care nu se regasesc in grila actualelor universitati.
Tocmai de aceea, ACC intentioneaza chiar de anul viitor sa deruleze cateva cursuri de pregatire in domeniile mentionate. Pe de alta parte, asociatia va miza de acum inainte pe regula dialogului. Atat in relatiile cu organismul de resort, Consiliul National al Audiovizualului, cu care fosta APRCC s-a aflat chiar in proces, cat si cu operatorii de pe piata care pana mai ieri refuzasera sa intre in asociatie, cum este cazul celor de la Romania Cable System (RCS). Despre venirea ultimilor Radu Petric spune ca aceasta a avut loc intr-un moment in care „industria s-a maturizat si problemele profesionale au capatat intaietate”, dar si ca „dialogul constant a dus la aceasta apropiere”. Mai mult, ACC ii invita si pe alti operatori sa urmeze exemplul celor de la RCS.
La ce se asteapta noua conducere a asociatiei pentru noul an, ultimul inainte de liberalizarea pietei de telecomunicatii. In primul, ACC isi doreste adoptarea unei legislatii autohtone, armonizate cu cea europeana, prin care serviciile audiovizuale sa fie mult mai bine protejate. Pe de alta parte, spectrul introducerii unor noi taxe locale in conditiile unei nevoi crescande de venituri pentru bugetele locale, ii ingrijoreaza vizibil pe operatorii de cablu. Radu Petric avertizeaza ca toate taxele actuale, dar si cele viitoare, majoritatea pe venit si nu pe profit, se reflecta in costuri si deci vor duce la majorarea abonamentului.
Nu in ultimul rand, 2002 va aduce si un „recensamant” al abonatilor. Asta va insemna o mai buna identificare a abonatilor paraziti si nu e exclus ca pentru disparitia, in curand, furtului de semnal operatorii de cablu sa-si propuna o colaborare mai buna cu politia.    
Cei cinci baroni ai cablului romanesc
Primii cinci jucatori ai pietii de cablu sunt si cei ce formeaza actualul Consiliu Director al Asociatiei de Comunicatii prin Cablu. Este vorba despre Astral Telecom, Romania Cable System, Romsat Cable TV & Radio, Terra Sat Comp si UPC Romania. Primii doi au impreuna peste un milion de abonati, Astral numarand circa 600.000 de abonati iar RCS peste 500.000. Astral, spre exemplu, acopera zona centrala a Transilvaniei, cu Clujul in prim plan, dar si nordul Moldovei (Suceava, Iasi si Bacau). In cele doua judete majoritar maghiare, Astral isi disputa serviciile cu cei de la UPC, al caror fief este Timisoara, dar care au retele si in sudul tarii, la Giurgiu, spre exemplu, dar si in nord, la Botosani, neezitand sa atace chiar si piata capitalei. RCS acopera 17 municipii resedinta de judet si alte peste 40 de mari localitati din Muntenia, Transilvania si Banat. Piata bucuresteana e disputata de asemenea, de sapte sau opt operatorii, din nou cu Astral si RCS in prim plan. Terra Sat domina zona de sud-vest a tarii si numara circa 150.000 de abonati la CATV.

Suntem pe locul sase in Europa
Plasata pe locul al saselea in Europa ca numar de abonati, industria de cablu din Romania a dezvoltat in ultimul deceniu circa 10.000 de noi locuri de munca. Ea numara in prezent peste 400 de operatori ce detin 1800 de licente si care desfasoara activitati cu o cifra de afaceri de circa 100 de milioane de dolari. Asociatia de specialitate include insa doar 58 de membri, ce insumeaza impreuna peste 2 milioane de abonati. Practic insa semnalul de cablu este racordat la sase milioane de gospodarii din tara. Asociatia de Comunicatii prin Cablu se implica in mod direct in promovarea programelor preluate de la peste 30 de posturi de televiziune din tara si de peste hotare.