"Misiunea noastră este emanciparea social media şi dezlănţuirea potenţialului extraordinar care se găseşte în oameni". Acesta este mesajul care îi întâmpină pe curioşi pe pagina de start.

Cu ce se diferenţiază Unthink de celelalte platforme social media

Unthink a apărut ca reacţie la modelele de business Facebook şi Google+, pe care fondatorii le descriu ca fiind "nedrepte", "înşelătoare" şi "abuzive". Mai mult, aceştia au adăugat că asemenea platforme oferă o "iluzie a libertăţii" şi îi supun pe utilizatori unor practici agresive, în scopul de a creşte profitul.

Fondurile iniţiale ale companiei sunt de 2,5 milioane de dolari şi provin de la DouglasBay Capital, iar aceasta se descrie ca fiind o alternativă la celelalte reţele de socializare, care se diferenţiază prin maniera onestă în care se raportează la utilizatori.

Unthink se autodescrie ca fiind o platformă deschisă şi onestă, unde utilizatorii îşi pot controla datele personale, acestea nefiind păstrate în bazele de date ale companiei. Mai mult, utilizatorii nu sunt agresaţi de advertiseri.

Natasha Dedis, CEO Unthink a declarat pentru TechCrunch că termenii şi condiţiile Facebook sunt de neîncredere, din moment ce compania îşi rezervă dreptul de a-i modifica în orice moment. "Trebuie să deţinem tot ceea ce publicăm pe pagina personală. Putem fi oricât de <public> sau <private> vedem de cuviinţă, atâta vreme cât alegerea ne aparţine", a adăugat Natasha Dedis.

Potrivit fondatorilor, datele utilizatorilor Unthink nu vor fi vândute brandurilor. Un utilizator nou are posibilitatea de a selecta un singur brand care să îi sponsorizeze pagina, iar în cazul în care nu doreşte să selecteze niciun brand, poate plăti pentru serviciu cu un tarif de 2 dolari pe an.

Mai mult, utilizatorii care se mută de pe Facebook pe Unthink au posibilitatea de a-şi transfera toate datele cu ajutorul unei aplicaţii dezvoltate de noua platformă.
Pe platforma Unthink sunt binevenite şi business-urile, pentru că există două tipuri principale de pagini: Suite, pentru paginile personale şi Stage pentru paginile business-urilor. Paginile Stage cuprind secţiuni destinate discounturilor, cupoanelor, premiilor, ofertelor de job-uri, comunicării B2B şi evenimentelor.

Important pentru unii utilizatori va fi şi faptul că Unthink acceptă pseudonimele. Ceilalţi utilizatori vor şti când o pagină este administrată sub un pseudonim, însă confidenţialitatea nu va fi încălcată sub nicio formă.