Blocul comunitar a decis, în anul 2009, să introducă aceste taxe pentru mai mulţi producători americani de biodiesel, printre care Archer Daniels Midland Co şi Cargill Inc, ceea ce a condus, practic, la blocarea unor schimburi comerciale în valoare de un miliard de dolari pe an.

Motivul îl constituie o facilitate fiscală de un dolar pentru fiecare galon de biodiesel produs în SUA, care, potrivit Comisiei Europene, îi afectează pe producătorii europeni.

Jurnalul oficial al Uniunii Europene a informat, marţi, că UE consideră că există în continuare riscul ca producătorii europeni să aibă de suferit dacă aceste taxe vor fi ridicate şi, în consecinţă, a preferat să le prelungească.

Potrivit datelor organizaţiei EurObserv'Er, între 2013 şi 2014, cantitatea de biocombustibili utilizată pentru transport în UE a urcat cu 6,1%, însă această creştere este mai mică decât scăderea de 6,8% înregistrată în 2012 şi 2013, ceea ce înseamnă că utilizarea de biocombustibili pentru transport în UE nu a revenit încă la vârful de 14,5 milioane tone echivalent petrol înregistrat în 2012. AGERPRES