Ungurii dau marea lovitură în Europa. Guvernul are în plan construcția de noi autostrăzi în următori zece ani, iar lucrurile arată destul de optimist.

Anunțul a fost făcut de Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni. Potrivit acestuia, consorţiul condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani în Ungaria.

Astfel, în următorii zece ani, adică până în 2032, Ungaria mai are în plan construcția a 317 km de autostradă. Totodată, oficialul ungar a mai adăugat și că se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km, scrie MTI.

Ce planuri are Ungaria?

Procedura despre care vorbește ministrul respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o licitaţie unică pentru construcţia tronsoanelor noi şi pentru întreţinere, arată sursa citată.

În ceea ce privește noile construcții, acestea trebuie realizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani.

În același timp, ministrul a menţionat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár şi Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan şi Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est şi unele porţiuni ale autostrăzii M83.

Totodată, contractul mai prevede și faptul că exploatarea şi întreţinerea se va efectua pe o lungime de 1 044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiţii de interes naţional, a spus el.

Cine se ocupă de finanțare?

Referitor la finanțarea noilor proiecte, oficialul ungar susține că statul va fi cel care asigură cheltuielile, costul întreg al construcţiei şi întreţinerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani. În același timp, concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru realizarea proiectului, a mai adăugat el.

În același timp, oficialul ungar a mai subliniat și faptul că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar nu va transfera drepturile aferente perceperii taxei de drum.

Referitor la autostrăzile existente, precum şi cele nou construite, Antal Rogán susține că acestea vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului.