Guvernul german cere Lufthansa să accepte toate comenzile pe care le-a făcut către Airbus, ceea ce ar face practic imposibilă redresarea operatorului aerian, susţine Handelsblatt citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Peste cinci miliarde de euro pentru aeronave

Lufthansa ar trebui să plătească în următorii trei-patru ani peste cinci miliarde de euro pentru aeronave, informează publicaţia germană, adăugând că o reuniune a Consiliului de Supervizare a operatorului aerian a fost amânată până luni.

Un purtător de cuvânt al Guvernului german, întrebat de raportul privind Lufthansa, a declarat că nu există o actualizare a informaţiilor privind compania aeriană.

Conform informaţiilor preliminare, pachetul de salvare de care va beneficia Lufthansa include un împrumut în valoare de trei miliarde de euro de la banca de stat KfW şi o obligaţiune convertibilă, care poate fi schimbată pentru un pachet suplimentar de 5% plus o acţiune în cazul unei oferte publice de preluare venită de la o terţă parte.

Interzicerea călătoriilor

Interzicerea călătoriilor decisă de numeroase ţări din întreaga lume a forţat Lufthansa să blocheze la sol 700 din avioanele sale, ceea ce a dus la o scădere de 99% a numărului de pasageri, astfel că întregul grup Lufthansa (care include şi companiile Swiss International Air Lines, Brussels Airlines şi Austrian Airlines) pierde în fiecare oră un milion de euro din rezervele sale de lichidităţi.

Recent, Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a avertizat că este posibil ca numeroase companii aeriene să nu supravieţuiască celui de-al doilea trimestru, din cauza crizei de lichidităţi provocate de pandemia de coronavirus. Potrivit celor mai recente estimări, companiile aeriene din întreaga lume ar urma să înregistreze în al doilea trimestru al acestui an pierderi nete de 39 miliarde de dolari, a avertizat directorul IATA, Alexandre de Juniac.