Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Un ministru ALDE, atac la Guvern și Dragnea. Este o problemă majoră

Autor: | | 0 Comentarii | 4752 Vizualizari

O inițiativă a lui Liviu Dragnea are repercursiuni grave, țara noastră fiind cel mai afectată din Europa alături de Bulgaria, Polonia și Slovacia.

”Deşi avem programe naţionale de sprijin pentru achiziţionarea de autoturisme noi, acestea nu sunt suficiente pentru a asigura accesul cetăţenilor la aceste autoturisme, cu un grad redus de poluare şi care, implicit, conduc la reducerea emisiilor din transportul rutier. Practic, eforturile noastre naţionale sunt contracarate de importul masiv de maşini second-hand, din ultima perioadă”, arată Ministerul Mediului într-un răspuns la o solicitare G4Media.ro.

Ministerul Mediului, condus de Graţiela Gavrilescu, se referă la explozia pieţei de automobile second-hand de la începutul anului 2017 şi până în prezent. Piaţa second-hand a atins anul trecut un nivel record, crescând cu 74% faţă de 2016, până la jumătate de million de unităţi, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cittă de Digi24.

Tendinţa de creştere explozivă a maşinilor second-hand aduse din UE se păstrează şi în 2018, după cum o arată statisticile oficiale.

Motivul acestei creşteri fără precedent este eliminarea timbrului de mediu de la începutul anului 2017. Eliminarea acestei taxe a fost realizată de Liviu Dragnea, iniţiatorul unui proiect de lege pe care l-a sprijinit în Parlament coaliţia PSD-ALDE. Legea a fost iniţiată şi votată de PSD şi ALDE în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare.

Timbrul de mediu avea un efect inhibitor mai cu seamă în cazul importului de automobile second-hand foarte poluante, cuantumul taxei fiind stabilit în funcţie de gradul de poluare.

Ministerul Mediului arată că România are o poziţie comună la nivel european cu Bulgaria, Polonia şi Slovacia, toate aceste ţări având o problemă majoră cu importul de maşini second-hand din ţările din vestul Europei.

În ceea ce priveşte stabilirea de ţinte comune de reducere a emisiilor de carbon, Ministerul Mediului arată în răspunsul pentru G4Media.ro următoarele: ”Considerăm necesară identificarea de soluţii care să vină în sprijinul statelor membre, în special cele cu venituri medii mai mici, ce se confruntă cu aceste situaţii, pe baza unui echilibru între necesitatea de asigurare a accesului neîngrădit la piaţa internă şi măsurile de asigurare a calităţii aerului pentru protejarea sănătăţii cetăţenilor”.

SURSA: g4media.ro

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.