Viitoarele modele ale acestui producător auto vor fi dotate cu camere și senzori care vor monitoriza şoferii. Directorul de cercetare şi dezvoltare spune că senzorii şi camerele vor putea reduce viteza dacă de exemplu ochii şoferului sunt închişi pentru o perioadă lungă de timp.

Volvo va monta aceste camere și acești senzori pe modelele construite pe platforma sa SPA2, cum este SUV-ul XC90. Aceaşi platformă va fi folosită şi pentru producţia modelelor fără şofer Volvo Cars începând din următorul deceniu.

De anul viitor, Volvo va introduce un sistem cu adevărat revoluționar în piața auto. Mașinile vor putea avea un sistem prin care proprietarul mașinii să poată adapta limitele de viteză în cazul în care va împrumuta mașina unui șofer începător.

Acum ceva vreme compania a anunțat faptul că va introduce o limită de viteză pentru toate mașinilie, astfel încât numărul de decese provenite de pe urma accidentelor rutiere să scadă simțitor. Viteza impusă este de 180km/h, iar măsura ar urma să fie introdusă în 2020.

Volvo își asumă prin aceste măsuri responsabilitatea de „frate mai mare” de pe piața auto, cu riscul de a pierde clienți. Directorul general, Hakan Samuelsson, a spus că Volvo discută cu firmele de asigurări pentru a oferi condiţii mai bune pentru şoferii care utilizează cele mai noi elemente de siguranţă.

„Dacă putem încuraja şi sprijini un comportament mai mult graţie unei tehnologii care îi ajută pe şoferi să evite problemele, acest lucru ar trebui în mod logic să aibă un impact pozitiv şi asupra primelor de asigurări”, a spus Samuelsson.

Volvo este primul constructor auto care în 1959 a introdus centura de siguranţă în trei puncte.