Tranzacţia a fost realizată între două fonduri gestionate de Mitiska şi Intercora. Cumpărătorul este fondul First Retail International 2, înfiinţat de belgieni la finalul anului trecut cu un capital de 223 mil. euro şi o capacitate de investiţii de 500 mil. euro, iar vânzătorul este Alpha Property Development, prin care Intercora îşi dezvolta parcurile de retail din România.

„Această tranzacţie aduce activele companiei Mitiska gestionate în România la peste 100 milioane euro“, a declarat Luc Geuten, preşedintele executiv al Mitiska.

Cele 11 centre comerciale funcţionale vândute, la care se adaugă şi trei proiecte încă nefinalizate, fac parte din conceptul de strip mall, adică un centru comercial de mici dimensiuni, compus din magazine individuale pe un singur nivel, înşiruite, cu intrare direct din zona de parcare. Baza de clienţi a acestor unităţi de retail este formată din cumpărătorii hipermarketurilor, tocmai de aceea sunt amplasate lângă Lidl sau Kaufland.

CITIŢI ŞI Apare un nou tip de mall în România

Portofoliul tranzacţionat are o suprafaţă totală de 55.000 mp, adică echivalentul unui mall de talie mare, şi este închiriat integral către retaileri precum Deichmann, Takko şi Pepco.

Mitiska şi Intercora au intrat într-un parteneriat încă din 2013, când belgienii au cumpărat o participaţie de 50% dintr-un portofoliu format din opt strip malluri funcţionale în tot atâtea oraşe din România. La începutul acestui an, Mitiska a cumpărat şi restul pachetului de acţiuni.

„Având în vedere modelul nostru de investiţii pe bază de parteneriat, suntem foarte bucuroşi că fostul CEO al Alpha Property Development, Clemens Petschnikar, va rămâne atât ca partener în afacere cu 5% din acţiuni, cât şi ca manager al serviciilor de administrare pentru întregul nostru portofoliu din România”, spune David Tejml, director de investiţii în cadrul Mitiska.

Astfel, belgienii au ajuns să deţină în România 19 centre comerciale funcţionale, cu o suprafaţă comercială utilă de circa 85.000 mp şi încă patru proiecte în dezvoltare.  Centrele comerciale sunt amplasate în oraşe precum Bucureşti, Arad, Sibiu, Iaşi, Ploieşti, Buzău, Deva, Medgidia, Reşiţa, Slobozia sau Mediaş.

 

CITITI SI Afacerile imobiliare ale milionarilor belgieni în România

 

Grupul Intercora a dezvoltat în România aproape 50 de hipermarketuri Kaufland şi 25 de centre comerciale, cu o suprafaţă utilă totală de aproximativ 300.000 mp.

Consultanţii imobiliari apreciază că noul format de strip mall va muşca tot mai mult din „plăcinta“ spaţiilor comerciale moderne din afara Bucureştiului, care a ajuns la 2,3 milioane de metri pătraţi la finalul anului trecut. În prezent, mallurile clasice au o pondere de 59% în această suprafaţă, parcurile de retail 34%, iar galeriile comerciale 7%, potrivit datelor Cuhaman & Wakefield Echinox. Românii fac cumpărături în peste 60 de malluri şi parcuri de retail de anvergură, însă consultanţii Colliers International întrevăd o creştere exponenţială a numărului de strip malluri.

„În anii următori nu vom mai vedea 4-5 malluri care se construiesc în acelaşi timp, dar vor fi, probabil, între şase şi zece strip malluri pe an. La nivelul actual al puterii de cumpărare, piaţa românească a ajuns la saturare în privinţa centrelor comerciale mari. Strip mallurile apar pe acest fond“, spune Daniela Popescu, director asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Te-ar putea interesa și: