Banca transmite clar că nu a fost vorba despre un atac tip hacking și explică, tehnic, cum a fost posibil incidentul de astăzi.

“În cursul zilei de astăzi, 17.01.2019, ING a înregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet către serviciile online ING, respectiv platforma de internet banking retail – ING Home’Bank, internet banking pentru companii IMM-uri (ING Business) și tranzacții online, ce a dus în scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile, manifestat și în incidentul anunțat astăzi. Investigațiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet, indică faptul că serviciile online ING au fost afectate că urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate. DDoS presupune afectarea disponibilității sistemelor informatice sau întreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-încărcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.În astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot să nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. Reamintim faptul că un astfel de scenariu nu pune în pericol datele sau banii clienților. “, spun specialiștii băncii.

Serviciul ING Home’Bank şi plăţile cu cardul au fost indisponibile, astăzi, timp de aproximativ o oră, pentru o parte dintre clienţii ING, a anunţat banca pe propria pagină de Facebook.