Uber Eats adoptă noi măsuri, în contextul epidemiei de COVID-19.
• Livrare gratuită pentru toți utilizatorii, până pe 31 martie, prin folosirea codului STAUACASA
• Restaurantele se pot înscrie pe platformă fără taxă de activare și au la dispoziție o echipă dedicată cu ajutorul căreia își pot lansa serviciul de livrare în doar 48 de ore
• Ridicarea comenzilor fără taxă: Utilizatorii pot comanda pe Uber Eats mâncare pe care să o ridice direct din locație, fără costuri suplimentare pentru restaurant
• De acum, utilizatorii pot selecta în aplicație livrare fără contact, astfel încât curierii să le lase mâncarea la ușă sau în fața casei
Uber Eats anunță o serie de noi inițiative în România, prin care își propune să vină în sprijinul comunității locale, curierilor, restaurantelor independente și operatorilor și să îi ajute în eforturile lor de a face față dificultăților provocate de epidemia COVID-19.

Inițiative pentru susținerea comunității

Pachetul de noi inițiative anunțate de Uber Eats include livrare gratuită* pentru toți utilizatorii și restaurantele din România, până pe 31 martie. În acest fel, Uber Eats își dorește să ajute restaurantele să ia măsuri împotriva diminuării cererii și să facă livrarea de mâncare accesibilă pentru cât mai mulți utilizatori, fie că lucrează de acasă sau petrec timp în interior, alături de familie. Utilizatorii pot beneficia de livrare gratuită* folosind codul STAUACASA.
În plus, restaurantele, utilizatorii și partenerii de livrare au început deja să primească notificări bazate pe recomandările autorităților de sănătate publică, referitoare la măsurile de bază pe care le pot lua pentru a preveni răspândirea virusului. Utilizatorii Uber Eats vor avea și posibilitatea de a selecta livrarea fără contact în aplicație, solicitând astfel curierilor să le lase comanda în fața ușii sau a casei și evitând contactul direct, o opțiune creată în special pentru cei care aleg sau sunt nevoiți să se autoizoleze.

Inițiative pentru susținerea restaurantelor

Într-o perioadă în care restaurantele nu mai pot primi clienți, eliminarea taxei de livrare și introducerea noii modalități de preluare a comenzilor le permite business-urilor să ofere noi servicii fără costuri suplimentare. Astfel, cu ajutorul Uber Eats, acestea pot ajunge la mai mulți clienți și pot încuraja o creștere a cererii pentru serviciile lor. În plus, toate restaurantele partenere le vor oferi clienților lor posibilitatea de a comanda mâncare prin aplicația Uber Eats și de a-și ridica apoi singuri comanda, fără ca acest serviciu să presupună vreun cost pentru restaurant.
Pentru a ajuta restaurantele afectate să intre pe platformă cât mai rapid și să acceseze astfel o nouă sursă de venit, Uber Eats va renunța la taxele de activare în aplicație până la data de 30 aprilie. În plus, restaurantele vor avea la dispoziție un sistem de înscriere rapidă și echipe dedicate, care îi vor ajuta să devină activi pe platformă în 48 de ore și să înceapă să livreze cât mai repede.
„Vom implementa o serie de inițiative prin care vom continua să sprijinim restaurantele partenere, dedicate în special business-urilor mici, care își țin bucătăriile deschise pentru a-și oferi serviciile utilizatorilor din toate orașele în care suntem prezenți în România.” – Ioana Ilie, Country Lead Uber Eats România

Inițiative pentru susținerea curierilor

Pentru a-i ajuta pe curieri să-și protejeze veniturile și să livreze în siguranță, Uber Eats comunică zi de zi cu aceștia prin diferite mijloace. Le trimite emailuri zilnice prin care sunt informați cu privire la recomandările Guvernului, centralizează întrebările și oferă răspunsuri curierilor și le trimite proactiv mesaje referitoare la siguranța lor. Pentru curierii care tocmai s-au alăturat platformei, Uber Eats facilitează un proces de înscriere „contactless” și simplu de parcurs, pentru a le asigura posibilitatea de a-și accesa sursele de venit în această perioadă dificilă.
De asemenea, pentru a veni în sprijinul celor care sunt afectați direct de situația actuală, compania va oferi suport financiar oricărui curier activ diagnosticat cu COVID-19 sau plasat în carantină de către o autoritate de sănătate publică. Aceștia vor primi suport financiar pentru până la 14 zile, perioadă în care contul le va fi suspendat. Uber Eats a transmis curierilor informații despre cum să livreze mâncarea în siguranță.
„Depunem în permanență eforturi pentru a ne asigura că toți utilizatorii Uber sunt în siguranță”, spune Ioana Ilie. „Avem o echipă globală dedicată, formată din specialiști în operațiuni, securitate și siguranță care lucrează sub îndrumarea unui expert în sănătate publică pentru a răspunde nevoilor fiecărei piețe în care activăm. Continuăm să urmăm recomandările acestora pentru a preveni extinderea coronavirusului.” 
Livrarea gratuită va fi disponibilă până la data de 31 martie (mai multe detalii în aplicație). Înscrierea pe platformă fără taxă de activare este valabilă pentru restaurantele care se alătură până la data de 30 aprilie.