Tunelurile Alina și Daniela, construite printr-o tehnică modernă de injectare a cimentului

Tunelurile Alina și Daniela străbat Munții Carpați. Autostrada planificată pentru a traversa munții și a se conecta la rețeaua europeană are o lungime totală de 123 de kilometri.

Cu toate acestea, traficul este permis doar pe o porțiune de 13 kilometri. Totuși, progresele la construcția impresionantului tunel din dealul Momaia, în apropierea Curții de Argeș, sunt remarcabile.

Echipa de construcție utilizează o metodă modernă. Aceasta implică injectarea cimentului în timpul procesului de săpare a stâncii.

Compania de construcții, de origine austriacă, a realizat până în prezent o excavație de 150 de metri la ieșirea tunelului pe direcția Sibiu-Pitești și una 81 de metri la intrarea tunelului dinspre Pitești-Sibiu.

„Repornim lucrările. Am început cu lucrări pe 3 ianuarie. La momentul acesta nu avem toți oamenii pe șantier, nici vremea nu ne ajută foarte mult. Lucrăm și la piloți și la amândouă tunelurile de aici”, a declarat Fernando Lopose, manager de proiect.

Primul tunel de autostradă construit în România prin săpare în stâncă măsoară 1,3 kilometri. El va consta în două galerii principale distincte. Acestea sunt denumite, conform deciziei antreprenorului, Daniela și Alina. Fiecare va fi destinat unui singur sens de circulație.

Segmentul de drum de la Curtea de Argeș până la Tigveni măsoară aproape 10 kilometri și se preconizează că va fi finalizat în aproximativ trei ani. Cu toate acestea, oficialitățile indică faptul că va fi deschis circulației mai devreme decât termenul prevăzut.

Perspectivele sunt optimiste pentru sfârșitul acestui an în privința celor 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, unde progresul lucrărilor a atins 60%. Autoritățile asigură că vor exista intersecții rutiere și zone de descărcare a traficului, facilitând astfel utilizarea porțiunilor deja deschise.

Autostrada Sibiu-Pitești este formată din cinci tronsoane

Autostrada Sibiu-Pitești se întinde pe o distanță de 123 de kilometri. Ea este segmentată în cinci secțiuni distincte. Principalele obstacole se regăsesc în cadrul secțiunilor 2 și 3, care se află în prezent în etapa de proiectare. Începerea lucrărilor pe teren este programată să aibă loc în cursul acestui an.

„Fiecare tronson va putea fi folosit pentru descărcare locală și tronsonul Pitești – Curtea de Arges și acest mic tronson Curtea de Arges – Tigveni, inclusiv loturile 2 și 3, unde avem o descărcare în zona Cornetu.

Sunt sectoare de drum național care trebuiesc modernizate, avem în calcul acest lucru”, a precizat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În cadrul secțiunilor 2 și 3, constructorii se confruntă cu provocarea de a traversa dealuri și de a străpunge munții. În particular, pentru secțiunea a doua, cu o lungime de aproximativ 32 de kilometri, proiectele includ implementarea a 7 tuneluri, multe viaducte, poduri și pasaje.

„Ajungem în creierii munților la cei 70 de km de pe loturile 2 și 3 de la Tigveni la Cornetu si de la Cornetu la Boita, unde sunt două contracte – MUSCA urmează 4 ani de execuție conform contractului MUSCA multe lucrări de consolidare si avem mari, mari probleme și riscuri de alunecări”, a adăugat, la rândul său, Ionuț, reprezentant al Asociației Pro Infrastructura, citat de Pro TV.

Pe lângă aspectele legate de siguranță și oportunitățile de dezvoltare economică pentru regiunea de sud a țării, deschiderea autostrăzii ar putea aduce beneficii semnificative în ceea ce privește timpul necesar pentru a ajunge la cei dragi.

În prezent, o călătorie de la București la Sibiu poate dura mai mult de 4 ore și jumătate, în funcție de trafic. Cu toate acestea, pe noua șosea de mare viteză, se anticipază o reducere semnificativă a timpului de călătorie, poate chiar la jumătate.