Știri de ultimă oră din business, economie și bani

coordonare@evzgroup.ro

Știri de ultimă oră din business, economie și bani

coordonare@evzgroup.ro

  • Știri de ultimă oră
  • Știri din Business
  • CAPITAL PREMIUM
  • Știri economice
  • Știri Externe
  • Pensii
  • Știri de ultimă oră
  • Știri din Business
  • CAPITAL PREMIUM
  • Știri economice
  • Știri Mondene
  • Știri Auto
  • Lifestyle
  • Știri Externe
  • Sustenabilitate
  • HI-TECH
  • Opinii
  • TOPURI
  • Evenimente
  • Comunicate
Căutare in site
  • Reforma fiscal-bugetară
  • SmartDigi
  • Sustenabilitate
  • Alternative fără fum
  • Pensii
Capital > Știri Auto > Lucrările pe cea mai complexă autostradă din România, Sibiu–Pitești, avansează. Când va fi dată circulației

Lucrările pe cea mai complexă autostradă din România, Sibiu–Pitești, avansează. Când va fi dată circulației

Lucrările pe cea mai complexă autostradă din România, Sibiu–Pitești, avansează. Când va fi dată circulației
SURSA FOTO: Facebook, Asociația Pro Infrastructură
10 august 2025, 14:59 de Alexandra Iana
Lucrările pe cea mai complexă autostradă din România, Sibiu–Pitești, avansează pe toate tronsoanele, iar autoritățile estimează că proiectul va fi finalizat până la 1 decembrie 2028. Noua rută va permite circulația exclusiv pe autostradă între Cluj și Constanța, traversând Munții Carpați pentru prima dată în istoria infrastructurii rutiere românești.
Din cuprinsul articolului
  • Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează
  • Lotul alăturat, Boița – Cornetu (Secțiunea 2), este considerat cel mai provocator din întregul proiect
  • A fost deja finalizat tunelul de la Momaia

Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează într-un ritm susținut, iar obiectivul este ca întreaga arteră rutieră să fie dată în folosință în aproximativ trei ani și jumătate, chiar pe 1 Decembrie, de Ziua Națională. Conform afirmațiilor sale, această autostradă va străbate Munții Carpați și va conecta provinciile istorice, permițând tranzitul complet între Cluj, Sibiu, Pitești, București și Constanța doar pe autostradă.

„Ar trebui să circulăm doar pe autostradă, pe tot ce înseamnă Cluj – București – Constanța, începând cu 2028”, a subliniat Cristian Pistol într-o declarație pentru Rador Radio România.

În ceea ce privește tronsonul Boița – Cornetu, cunoscut ca fiind cel mai dificil segment al traseului, constructorii turci de la Mapa – Cengiz urmează să recupereze întârzierile înregistrate până acum.

În zona cuprinsă între Mănăstirea Cornet (Valea Oltului) și Tigveni, compania italiană Webuild lucrează intens. În afara lucrărilor curente, aceștia se pregătesc pentru forarea unui tunel de 1,7 kilometri – cel mai lung de pe autostradă. Această secțiune, cunoscută ca Lotul 3 (Cornet – Tigveni), se întinde pe 37,5 km și va include 95 de structuri – poduri și pasaje.

Lotul alăturat, Boița – Cornetu (Secțiunea 2), este considerat cel mai provocator din întregul proiect

 Acesta se întinde pe 31 km și presupune construcția a 49 de poduri și viaducte, precum și a 7 tuneluri, cu lungimi variind între 250 de metri și 1,6 km. În plus, este prevăzut un pasaj special pentru fauna sălbatică.

Deși asocierii Mapa – Cengiz i-a luat ceva timp să mobilizeze șantierul, Cristian Pistol este optimist și consideră că până în 2028 lucrările vor fi încheiate, conform graficului contractual.

„Dacă vorbim de secțiunile montane, secțiunile 2 și 3, acestea sunt în execuție, în momentul de față. Eu îmi doresc ca ele să fie finalizate, așa cum avem în prevederile contractelor, în anul 2028”, a precizat directorul CNAIR.

A fost deja finalizat tunelul de la Momaia

Pe Lotul 4, între Tigveni și Curtea de Argeș, a fost deja finalizat tunelul de la Momaia, iar lucrările sunt în stadiu avansat. Firma austriacă Porr, responsabilă de acest segment de 9,8 km, ar putea termina lucrările înainte de termenul inițial din 2027.

„Stadiul pe secțiunea 4 este foarte avansat, sută la sută anul viitor vom circula și de la Tigveni la Curtea de Argeș”, afirmă Cristian Pistol.

În prezent, circulația se desfășoară doar pe tronsoanele Sibiu – Boița și Curtea de Argeș – Pitești.

Autoritățile își propun ca până la 1 decembrie 2028 să finalizeze prima autostradă care traversează Munții Carpați. Singura incertitudine o reprezintă Lotul 2, care, dacă nu este gata la timp, va lăsa o discontinuitate de circa 30 km în rețeaua completă de autostradă între Cluj și Constanța, în zona de intrare pe Valea Oltului.

Etichete: autostrada, cnair, Cristian Pistol
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Recomandările noastre
autostrada a 7

■ Știri Auto

Autostrada Focșani-Bacău. CNAIR: Lucrările ajung la 80%, deschiderea circulației posibilă până la sfârșitul anului 2025
CNAIR Stadiul fizic al lucrărilor de pe şantierul lotului 3 al Autostrăzii Ploieşti-Buzău a ajuns la 81%

■ Știri Auto

CNAIR: Stadiul fizic al lucrărilor de pe şantierul lotului 3 al Autostrăzii Ploieşti-Buzău a ajuns la 81%
Transfagarasan iarna

■ Știri Auto

Transfăgărășanul, unul dintre simbolurile României, a împlinit 51 de ani. Cum va fi modernizat și de ce l-a construit Ceaușescu

■ Știri Auto

Lucrările pentru Autostrada Moldovei A7, în întârziere. Termenul contractual de finalizare este noiembrie 2025
autostrada sibiu-pitesti

■ Știri Auto

CNAIR semnează contractul pentru supervizarea Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Este cel mai lung lot al Autostrăzii
autostrada munti

■ Știri de ultimă oră

Cum arată „Cârtița” ce va construi autostrada peste munți, A1 Sibiu-Pitești. Când începe forajul celui mai lung tunel

Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook

Știrile zilei
  • 22:36 - Tanczos Barna aşteaptă de la Curtea Constituţională o hotărâre înţeleaptă privind pensiile magistraților
  • 22:24 - SUA reduc tarifele vamale pentru mașinile și piesele auto din UE. Aplicarea este retroactivă din 1 august
  • 22:12 - Elena Udrea, contrazisă. Crin Antonescu îi amintește „adevărul” despre „cătușiada”: În acea înregistrare celebră
  • 21:59 - PSD promite stabilitate în coaliție. Grindeanu: Noi nu am intrat în această coaliție ca să producem instabilitate
  • 21:48 - Legătura lui Călin Georgescu cu Victoria Furtună, fostă procuroare și lidera partidului „Moldova Mare”. Ies la suprafață noi detalii
  • 21:36 - S-a stins una dintre cele mai valoroase atlete din România. A fost finalistă la Jocurile Olimpice din 1980. Federația a anunțat vestea
  • 21:24 - Managerii spitalelor publice, obligați să publice rapoarte detaliate din 1 octombrie. Ministrul Rogobete: O responsabilitate față de pacienți

Comunicate

Informaţiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Știri de ultimă oră din business, economie și bani
Știri de ultimă oră din business, economie și bani
Diverse
  • Contact
  • Media KIT
  • Curs valutar
  • Carta editorială
GDPR
  • Termeni si conditii
  • Politica cookies
  • Politica de confidențialitate
  • Setări cookies
Portofoliu
  • Evenimentul Zilei
  • Doctorul Zilei
  • Evenimentul Istoric
  • Infofinanciar
  • Infoactual
  • Editura de carte
  • EVZ Comunicate
  • Capital Comunicate
  • Animal Zoo

CAPITAL © 2025 - Toate drepturile rezervate.