CFR SA anunţă că reabilitarea podurile Dunărene este finalizată în proporţie de aproximativ 85%. Conform datelor CFR SA, Podul Borcea, este finalizat în proporţie de 92% iar pentru Podul de la Cernavodă,sunt 70% din lucrările de reabilitare finalizate. După finalizarea lucrărilor de reabilirare,viteza de circulatie va fi de 100 km/h pe podurile Dunărene. În prezent, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de circa 50 km/h.
“Obiectivele investiţiei pentru creşterea vitezei de circulaţie şi sporirea gradului de siguranţă sunt:
– reabilitarea terasamentelor, a suprastructurii c[ii ferate, a suprastructurilor şi infrastructurilor podurilor vechi (Saligny);
– instalare sistem supraveghere video;
– instalare sistem semnalizare fluvial;
– reabilitare instalaţii SCB,TTR,ELF;
– consolidarea tablierelor aferente viaductelor podurilor noi;
– refacerea sistemului de prindere a căii pe podurile noi;
– sablarea şi revopsirea podurilor noi;
– reparaţii la infrastructurile podurilor noi;
– refacere instalaţii de iluminat în casetele tablierelor la podurile noi;
– refacerea sistemului de ventilaţie în casetele podurilor noi”
Sursa: CFR SA

Podul Borcea are o lungime de circa 970 m, un viaduct de acces dinspre Feteşti cu 3 deschideri şi un viaduct de acces spre Ovidiu cu 8 deschideri
Pod Cernavodă are o lungime de circa 1600 m, un viaduct de acces dinspre H.m. Dunărea cu 17 deschideri şi un viaduct de acces spre Cernavodă cu o deschidere de 68,50 m.
Lucrările de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre – km 152+149 si km 165+817, linia CF Bucureşti –Constanta, costă 122,63 milioane lei şi sunt executate de Asocierea Arcada Company – SC Metabet C.F. – Compania Construcții Feroviare.