Traficul în reţeaua Cosmote a crescut semnificativ în perioada sărbătorilor, ca urmare a numărului mare de apeluri şi SMS-uri trimise de utilizatori celor dragi.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, între zilele de 24-26 decembrie s-a înregistrat o creştere de 72,71% a traficului de voce şi de 62,18% a celui de mesaje scrise. În acelaşi timp, în perioada Crăciunului, utilizatorii Cosmote au trimis aproape de două ori mai multe mesaje decât de Anul Nou (31 decembrie – 2 ianuarie).

Începând cu ajunul Anului Nou şi până pe 2 ianuarie 2010, traficul de voce a înregistrat o creştere de 74,43%, iar cel de mesaje scrise de 41,46% comparativ cu aceleaşi zile ale anului trecut.

Conform datelor companiei, românii au transmis cele mai multe urări în datele de 25 şi 31 decembrie 2009. Creşterea traficului se datorează extinderii bazei de utilizatori –  de la 5,9 milioane la sfârşitul anului 2008, la 6,6 milioane la sfârşitul celui de-al treilea trimestru al anului 2009 – precum şi intensificării obiceiurilor de consum per individ, o tendinţă evidenţiată la nivel de piaţă.

În timpul perioadelor tradiţionale cu trafic crescut, echipele tehnice ale Cosmote au fost prezente pentru a se asigura ca reţeaua funcţionează în parametri optimi pentru a garanta livrarea rapidă şi cele mai bune servicii pentru toţi clienţii. Compania investeşte constant în extinderea capacităţii şi modernizarea reţelei pentru a oferi servicii de calitate unei baze de clienţi în creştere şi cu nevoi complexe de comunicare.

Retailerul Germanos Telecom Romania a contribuit semnificativ în perioada sărbătorilor de iarnă la achiziţia de noi clienţi. În afară de vânzările înregistrate pe segmentul telefoniei mobile, cele de gadgeturi şi accesorii au înregistrat şi ele creşteri importante. Astfel, cel mai bine vândute produse au inclus pachetul special format din cameră Samsung ES15 şi ramă foto Parrot DF7630, la fel ca şi vânzările individuale de camere foto de la Nikon, Olympus sau Sony. Lista de cadouri a românilor a inclus şi dispozitive GPS sau playere.

În luna decembrie 2009, vânzările de GPS-uri au echivalat cu 30% din totalul înregistrat pe parcursul întregului an. Comparativ cu perioada similară a anului 2008, Germanos a înregistrat în preajma sărbatorilor de iarnă creşteri de 25% pentru vânzările de camerele digitale, respectiv 130% pentru sistemele de navigaţie. Compania a înregistrat în luna decembrie creşteri de 117% ale vânzărilor pentru dispozitivele Bluetooth comparativ cu o lună obişnuită.