De asemenea, Toyota intenţionează să renunţe la două funcţii de vicepreşedinte şi să reducă numărul membrilor Consiliului de administraţie, de la 27 la 17, susţin sursele.

Preşedintele producătorului auto nipon, Akio Toyoda va prezenta în 9 martie planul ‘Global Vision 2020’, care are ca obiectiv majorarea vânzărilor, după ce rechemările masive la service au făcut ca Toyota să fie anul trecut singura mare companie auto care a înregistrat scăderea vânzărilor în SUA.

Ca parte a planului Toyota de a se axa pe pieţele emergente, compania a adăugat modelul Etios în India, în decembrie, care va fi de asemenea modificat pentru a fi vândut în China, Thailanda şi Brazilia.

Luni, acţiunile Toyota au scăzut cu 2,8% la bursa din Tokyo, la 3.680 yeni.

Săptămâna trecută, agenţia de evaluare financiară Standard & Poor’s a revizuit în scădere, la ‘AA minus’ de la ‘AA’, ratingul pentru datoriile pe termen lung ale constructorului auto japonez Toyota Motor Corp, la cinci săptămâni după ce S&P a retrogradat şi ratingul Japoniei.

În ultimele trei luni ale anului trecut, profitul net al Toyota a scăzut cu 39%, până la 93,63 miliarde yeni (1,1 miliarde de dolari). Săptămâna trecută, Toyota a anunţat că recheamă la service 2,2 milioane de autovehicule, după ce anul trecut a rechemat peste opt milioane de autovehicule pentru probleme la pedala de acceleraţie.

Toyota a rămas cel mai mare producător auto mondial şi în 2010, pentru al treilea an consecutiv, în condiţiile în care a vândut 8,418 milioane vehicule la nivel global faţă de 8,39 milioane vehicule în cazul rivalului american General Motors (GM).
Sursa: Agerpres