În cazul în care un șofer cu RCA la Euroins este implicat într-un accident, există modalități pentru a rezolva problema, chiar dacă service-ul refuză reparația. În primul rând, toate daunele de acest tip vor fi despăgubite de FGA în limita a 500.000 de lei per dosar, probabilitatea ca Fondul să nu aibă capacitatea de a plăti fiind nulă.

În al doilea rând, se pot depune deja cererile de despăgubire, în contextul în care Decizia ASF privind ridicarea autorizației de funcționare a Euroins a fost publicată în Monitorul Oficial. După 60 de zile de la publicare, care s-a făcut vineri, 17 martie, vor putea începe și plățile.

Despăgubirea se va face chiar dacă service-urile refuză reparația fără plata imediată

Trebuie menționat că despăgubirea se va face chiar dacă service-urile refuză reparația fără plata imediată. Prima variantă este ca reparația să fie plătită din banii proprii. Ulterior, cu documentele primite de la service, persoana este îndreptățită să se adreseze la FGA pentru recuperarea sumei.

În acest caz, nu este exclusă posibilitatea ca FGA să nu aprobe întreaga sumă impusă de service, având în vedere că, potrivit legii, plata se face pe baza notei de constatare și/sau a reconstatării.

Din acest motiv, este recomandat ca, dacă folosiți această metodă, să identificați un service care să aibă toate documentele în regulă, acest lucru poate fi verificat pe site-ul RAR, dar și care nu practică tarife exagerat de mari raportat la nivelul pieței.

Există și posibilitatea de a cere despăgubirea în sistem regie proprie

Există și posibilitatea de a merge la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) pentru a cere despăgubirea în sistem regie proprie. În prezent, majoritatea firmelor practică și încurajează această metodă. Astfel, păgubitul primește o sumă de bani cu care se duce și își repară mașina unde dorește.

Aceste sume sunt, în general, sub devizele emise de service-uri în situațiile în care păgubitul merge cu mașina lovită direct la unitatea reparatoare, notează sursa menționată.

Totuși, pentru mașinile mai vechi de 10 ani, de exemplu, metoda poate constitui un avantaj. Clientul are libertatea de folosi inclusiv piese after market, acolo unde nu e vorba de elemente de siguranță, sau chiar piese de la dezmembrări, pentru mașini foarte vechi.