Metodologia folosită pentru realizarea cercetării a constat în interviuri telefonice cu întrebări deschise asistate pe calculator (CATI). Metoda de eşantionare folosită s-a realizat prin generarea aleatorie de numere de telefon mobil din toate reţelele care operează pe piaţă, firma de sondare fiind sprijinită în acest demers de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ASCOM). Eşantionul a fost format din 401 de respondenţi, de ambele sexe, cu vârsta de peste 18 ani, care beneficiată de servicii de televiziune prin cablu TV, antenă Satelit sau IPTV. Eroarea maximă de eşantionare este de +/-4.9%, la un nivel de încredere de 95%. Compania realizează pentru a patra oară acest tip de studiu, debutul acestei cercetări având loc în 2015. În 2018 acest studiu nu a fost făcut. Acum trei ani au fost realizate în paralel astfel de studii şi în Republica Moldova şi Bulgaria.

Un prim rezultat îmbucurător al stidiului este că, clienţii încep să se simtă mai puţin dependenţi de furnizorii de servicii TV, fiind mai bine informaţi despre opţiunile pe care le au pe piaţă.

Astfel dacă în 2015, 37% dintre respondenţi au considerat că actualul lor furnizor este singurul disponibil, în 2019 doar 22% mai consideră acest lucru. Pe un trend ascendent în privinţa motivaţiei alegerii furnizorului TV se află importanţa pachetelor TV oferite consumatorului, creşterea fiind de la 7% în 2016 la 16% în 2019. Calitatea imaginii pare să nu fie un motiv pentru clienţi în alegerea făcută, importanţa acestui criteriu fiind chiar în scădere faţă de acum patru ani, de la 16% la 6%. Explicaţia ar fi că mulţi consumatori s-au obişnuit cu o imagine bună a transmisiei, li se pare că este un serviciu pe care este normal să-l primească şi atunci nu li se mai pare o opţiune atât de importantă. Canalele exclusive nu reprezintă un “cârlig” atât de important pentru atragerea de clienţi, doar 11% din respondenţii din urban şi 3% din respondenţii din rural au susţinut că au ales furnizorul în funcţie de canalele exclusive.

Mobilitatea în ceea ce priveşte schimbarea furnizorului de servicii rămâne una mai redusă printre clienţii în vârstă (peste 55 de ani), 38% dintre aceştia declarând că nu ar schimba furnizorul pentru niciun motiv. Tinerii (18 – 34 de ani) par mult mai mobili în opţiuni, 16% dintre aceştia spunând că nu şi-ar schimba furnizorul pentru niciun motiv. La fel, persoanele cu venituri mici (sub 1.500 de lei/lună) sunt mai puţin dispuse să aleagă un alt operator faţă de cei cu venituri mai mari.

Numărul mediu de televizoare din gospodării a rămas constant, 2,5 televizoare în gospodărie, 73% dintre respondeţi având televizoare HD sau Full HD, 18% având agregate Ultra HD şi 48% televizoare cu rezoluţie standard. Comparativ cu anul 2017, numărul celor care deţin televizoare Smart TV a crescut de la 44% la 55%. Frecvenţa de consum TV rămâne mare în România, în medie cu 3,3 ore în timpul săptămânii (luni – vineri) şi 3,7 ore în weekend. Tinerii (18 – 34 de ani) stau în medie cu o oră mai puţin în faţa televizorului comparativ cu vârstncii, atât în timpul săptămânii, cât și în weekend (2,9 ore vs 3,9 ore). Principalul domeniu de interes în privinţa programelor îl reprezintă şirile, foarte ridicat, 82% dintre respondeţii declarând că se uită la acestea.

Programele TV liniare continuă astfel să fie cele mai urmărite, două treimi dintre respondeţi zicând că urmăresc conţinut video online pe sau de pe internet, media fiind de 2,3 ore în timpul săptămânii şi 2,5 ore în weekend, mai mică decât media consumului de produse video pe TV cu cel puţin 1,2 ore.