Tata Motors, proprietarul indian al Jaguar Land Rover (JLR) a decis sa injecteze cateva zeci de milioane de lire in compania britanica, pentru a preveni o criza imediata a lichiditatilor.

Masura vine sa acorde un ragaz bine venit autoritatilor din Marea Britanie pentru a raspunde cererilor de asigurare a unor impurumuturi in valoare de cateva miliarde de lire pentru companiile din sector.

Potrivit ministrului britanic al comertului, Peter Mandelson, o salvare de catre guvern ar fi dubioasa, intrucat statul este un „creditor de forta majora”.

Mandelson a explicat ca grupul Tata trebuie sa se orienteze spre propriile resurse, pentru a putea ajuta grupul Jaguar Land Rover, grav afectat de scaderea vanzarilor pe plan global.

Totusi, purtatorul de cuvant al Tata Motors, Debasis Ray nu a precizat suma care urmeaza sa fie alocata.

Jaguar Land Rover (JLR) a confirmat la sfarsitul lunii noiembrie ca se afla in negocieri cu guvernul Marii Britanii pentru acordarea unui imprumut in valoare de un miliard de lire.

Potrivit companiei, banii ar urma sa fie investiti in tehnologii de reducere a emisiilor de carbon si in stimularea cererii.

„JLR sustine atat pozitia Asociatiei Producatorilor si Comerciantilor Britanici de Automobile, cat si a Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, care sustin interventiile guvernamentale pentru ajutarea industriei auto”, se arata intr-un comunicat al companiei.

Mai mult, ca un argument in plus, JLR precizeaza ca si Franta, Germania, SUA, Austria si China iau in considerare posibilitatea acordarii de ajutoare guvernamentale companiilor auto.

JLR a precizat insa ca nu va comenta in legatura cu discutiile confidentiale pe care le-a avut cu reprezentantii guvernului.

Industria auto din Marea Britanie are are nevoie de acces urgent la fonduri, altfel unele companii vor da faliment si mii de oameni vor ramane someri, au avertizat reprezentantii acestui sector.

Acestia au transmis un mesaj la unison adresat secretarului pentru afaceri, Lordul Mandelson, in cadrul unei intrevederi de o ora.

Potrivit constructorilor, companiile auto trebuie sa poata avea acces la o schema de asigurare a lichiditatilor din partea Bancii Angliei, sau sa beneficieze de garantii guvernamentale atunci cand se imprumuta de la banci.

Sursa: Financial Times