Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Internațional

Țara unde locuiesc cei mai mulți români interzice mașinile diesel și pe benzină. De când se aplică interdicția

Autor: | | 1 Comentarii | 45017 Vizualizari

Peste un milion de români sunt afectați de intenția de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare pe benzină şi motorină.

Guvernul spaniol şi-a anunţat marţi intenţia de a propune interzicerea vânzării de autovehicule cu motoare pe benzină şi motorină începând din anul 2040, în cadrul unei viitoare legi cu privire la tranziţia energetică care vizează "decarbonizarea" economiei până în 2050, transmite AFP.

Guvernul condus de Pedro Sanchez, constituit în urmă cu cinci luni, intenţionează să interzică "începând din 2040, înmatricularea şi vânzarea în Spania a vehiculelor aflate la originea emisiilor directe de CO2", precum autoturismele diesel şi pe bază de benzină, se arată într-o variantă de lucru a unui proiect legislativ cu privire la schimbările climatice pe care Guvernul speră să îl prezinte Parlamentului de la Madrid până la finele anului, scrie Agerpres.

Acest proiect constituie o etapă importantă spre 'decarbonizarea' economiei spaniole până în 2050, un obiectiv care presupune un parc auto mai puţin poluant, graţie construirii de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice. De asemenea, oraşele cu o populaţie mai mare de 50.000 de locuitori vor trebui să pună la punct "zone cu emisii reduse" înainte de 2023, precum centrul oraşelor Madrid şi Barcelona, unde circulaţia automobilelor este limitată.

"În 2050, sistemul electric ar urma să se bazeze exclusiv pe surse de energii regenerabile", subliniază de asemenea Ministerul spaniol al Tranziţiei Ecologice, care vrea să pună capăt subvenţiilor acordate combustibililor fosili. Pentru a putea atinge acest obiectiv, "începând de la intrarea în vigoare a legii, nu va mai fi eliberată nicio autorizaţie de activităţi de explorare, nicio licenţă de exploatare de hidrocarburi pe teritoriul naţional, inclusiv teritoriul maritim", explică Ministerul spaniol al Tranziţiei Ecologice. De asemenea, vor fi interzise acordarea de subvenţii care favorizează consumul de energii fosile.

Acest proiect al Guvernului Pedro Sanchez vine la aproximativ un an după ce Franţa şi Marea Britanie au anunţat măsuri similare. Însă pentru a fi aprobat, proiectul legislativ are nevoie de aprobarea Parlamentului de la Madrid, iar premierul Pedro Sanchez nu controlează decât un sfert din locurile din legislativ.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.