Accesul în luxoasele trenuri subterane ateniene se face liber, neexistând niciun fel de bariere, iar biletele se validează numai în cazul în care călătorul vrea acest lucru, se arată într-un material publicat de britanicii de la Daily Mail.
Mai mult, cetăţenii greci nu au contribuit cu aproape nimic la costurile de construcţie care au ajuns până la 1,5 miliarde de lire sterline, totul fiind pe finanțare europeană. Reţeaua de transport subteran a fost terminată în 2004, odată cu găzduirea Jocurilor Olimpice.
Veniturile anuale din vânzarea biletelor de transport nu depăşesc 80 de milioane de lire sterline, iar taxele ajung anual până la 500 de milioane de lire sterline, lucru care l-a determinat pe Stefans Manos, fost Ministru al Finanţelor, să declare că linia de transport subteran este în mod clar falimentară.
Taxele în sectorul public grecesc s-au dublat de când statul a intrat în Uniunea Europeană, iar acest lucru nu este greu de înţeles la o privire mai atentă.
În Grecia sunt 600 de profesii la care pensionarea se poate face de la 50 de ani, cu o pensie care reprezintă 95% din salariul ultimului an în care s-a lucrat.
În plus, capitala europeană este o capitală a opulenţei, casa unor magnaţi, industrialişti şi politicieni multimilionari care, aparent, nu plătesc taxe la stat.
Pare greu de crezut, dar cetăţenii greci îşi declară singuri avuţiile la stat şi se verifică rareori dacă declaraţiile lor de avere sunt realiste.
Mulţi rezidenţi declară, aşadar, un venit minim pe economie, în jurul a 10.000 de lire sterline de an, chiar dacă deţin mai multe case, bărci şi proprietăţi în afara ţării.
Un alt lucru ieşit din comun este acela că unii magnaţi greci sunt scutiţi automat de plătirea taxelor, datorită multiplelor beneficii pe care le aduc ţării prin activitatea lor.
Criza grecească se află sub un relativ control momentan, însă ea va reveni în mod cert dacă măsurile de austeritate nu sunt respectate în ţară. Îngrijorător este faptul că falimentul Greciei ar putea conduce la o altă recesiune globală, încheie cei de la Daily Mail.
Țara trenurilor luxoase și a pensionarilor tineri
28 iunie 2011, 08:44
Ultima modificare în 28 iunie 2011, 11:44
Construit din fonduri europene, sistemul de transport în comun subteran din Atena poate fi frecventat în mod gratuit de 5 milioane de atenieni, scrie presa britanică.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- CSAT: Mai puțini militari în teatrele de operații în 2012
- Bunuri confiscate de peste 15 mil. euro în perioada martie-mai
- UPDATE: Boardul FMI pune la dispoziția României 480 mil. euro din noul acord
- Sorin Freciu părăsește Realitatea Media și rămâne doar la Money Channel
- BCE: Consecinţele restructurării datoriei Greciei ar putea eclipsa falimentul Lehman Brothers
- Ce avere a făcut Elena Udrea cu banii de la BNR
- Fonduri europene de peste 600 milioane euro pentru investiţiile în agricultură din acest an
- Deficitul bugetar s-a redus de peste două ori după primele cinci luni, la 1,36% din PIB
- Autorităţile locale chineze au datorii de 1,6 trilioane de dolari
- Mașinile „verzi” au cucerit Cotroceniul