Accesul în luxoasele trenuri subterane ateniene se face liber, neexistând niciun fel de bariere, iar biletele se validează numai în cazul în care călătorul vrea acest lucru, se arată într-un material publicat de britanicii de la Daily Mail. 
Mai mult, cetăţenii greci nu au contribuit cu aproape nimic la costurile de construcţie care au ajuns până la 1,5 miliarde de lire sterline, totul fiind pe finanțare europeană. Reţeaua de transport subteran a fost terminată în 2004, odată cu găzduirea Jocurilor Olimpice.
Veniturile anuale din vânzarea biletelor de transport nu depăşesc 80 de milioane de lire sterline, iar taxele ajung anual până la 500 de milioane de lire sterline, lucru care l-a determinat pe Stefans Manos, fost Ministru al Finanţelor, să declare că linia de transport subteran este în mod clar falimentară.
Taxele în sectorul public grecesc s-au dublat de când statul a intrat în Uniunea Europeană, iar acest lucru nu este greu de înţeles la o privire mai atentă.
În Grecia sunt 600 de profesii la care pensionarea se poate face de la 50 de ani, cu o pensie care reprezintă 95% din salariul ultimului an în care s-a lucrat. 
În plus, capitala europeană este o capitală a opulenţei, casa unor magnaţi, industrialişti şi politicieni multimilionari care, aparent, nu plătesc taxe la stat.
Pare greu de crezut, dar cetăţenii greci îşi declară singuri avuţiile la stat şi se verifică rareori dacă declaraţiile lor de avere sunt realiste.
Mulţi rezidenţi declară, aşadar, un venit minim pe economie, în jurul a 10.000 de lire sterline de an, chiar dacă deţin mai multe case, bărci şi proprietăţi în afara ţării.
Un alt lucru ieşit din comun este acela că unii magnaţi greci sunt scutiţi automat de plătirea taxelor, datorită multiplelor beneficii pe care le aduc ţării prin activitatea lor.
Criza grecească se află sub un relativ control momentan, însă ea va reveni în mod cert dacă măsurile de austeritate nu sunt respectate în ţară. Îngrijorător este faptul că falimentul Greciei ar putea conduce la o altă recesiune globală, încheie cei de la Daily Mail.