"Comisia de selecție a a analizat cele 6 oferte și acum sunt în analiza CA. Mai trebui validate de AGA. Procesul mai durează câteva zile însă, până la finele lunii noiembrie, vom anunța consultantul strategic. Acesta trebuie să fie un partener al nostru care să ne confirme niște elemente pe care noi le simțim, dar pe care acesta le știe pe partea internațională. Sperăm să avem niște rezultate și pe partea de parteneriate comerciale în următoarele luni", a spus Bușe.

Potrivit acestuia, în prima jumătate a anului viitor, se va creiona modelul de business pe care îl va adopta compania.

"Eu pot să spun că în prima jumătate a anului viitor vom avea o idee la cum va arăta TAROM. Avem foarte multe opțiuni pe care le putem negocia și combina în așa fel încât TAROM și România să poată obține cele mai mari avantaje și din punct de vedere al aeronavelor și din punct de vedere al unui eventual partener comercial. Avem o carte foarte bună de jucat pe care o să o jucăm cu foarte mult profesionalism", a subliniat el.

În ceea ce privește concurența serioasă pe care companiile low cost o fac transportatorului aerian național, în privința numărului de călători transportați, șeful de la Transporturi a afirmat că nu se poate compara o companie ca Blue Air, care a fost concepută să fie foarte agilă, cu o companie de stat, "nicăieri în lume, nici în Canada".

"TAROM este un brand și este dorința mea să rămână un simbol național și sunt convins că va fi o companie profitabilă. Dacă ne dorim să fie total independentă, o să fie o companie regională, dar mai vulnerabilă. Dacă vrem să intrăm în niște parteneriate — și o să reușim — atunci o să facă parte dintr-un alt angrenaj și se joacă altfel, și noi alături de alții", a explicat Sorin Bușe.

Întrebat dacă există intenții ca statul să vândă o parte din TAROM, ministrul a afirmat că dorința este să nu se vândă, dar nu exclude nici varianta înstrăinării unui pachet minoritar, dacă va exista un parteneriat avantajos.

"Dorința noastră este să nu vindem, dar depinde. Vrem să facem parteneriate comerciale, dar, dacă ne este avantajos și cineva vine cu un pachet minoritar ca sa ne permită alte facilități, avioane mai multe, dacă intrăm într-un parteneriat și se decide un business plan cu avioane mai multe sau capital, atunci este posibil. În afară de faptul că trebuie să îți mărești venitul, trebuie să îți reduci cheltuielile și nu brutal, cu dat afară de oameni, ci se pot reduce rezonabil cheltuielile fără lucruri dureroase, adică din prea multa risipă. Trebuie însă făcute amândouă. Mai am surprize pentru TAROM, dar aștept să fie făcute și nu să spun că o să le fac, ci că au fost deja făcute la TAROM", a adăugat șeful de la Transporturi.

Sorin Bușe a participat sâmbătă la Ziua Porților Deschise, eveniment organizat de Metrorex la Dispeceratul Central, pentru a marca 37 de ani de la punerea în exploatare a metroului.

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înființată în 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Din iunie 2010 este membră a Alianței SkyTeam, din 1993 membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA) iar din 2000 este membră a Asociației Companiilor Aeriene Europene (AEA).