Un anunț făcut de Wolfgang Bernhard. șeful diviziei de producție de la Mercedes-Benz a uimit întreaga lume auto. Conform oficialului, uzinele din Rastatt (Germania) și Kecskemet (Ungaria) trebuie ajutate pentru a face față comenzilor aferente modelelor Clasa A și B. Pentru a „ține timpul de răspuns la comenzi cât mai scurt posibil” grupul german are nevoie de colaborarea uzine Valmet din Uusikaupunki, Finlanda, unde vor fi produse peste 100.000 de mașini între 2013 și 2016.
Conform oficialilor Mercedes-Benz au fost primite deja peste 40.000 de comenzi pentru modelul A Klasse chiar dacă mașina va ajunge în showroomuri cel mai devereme în septembrie. De asemenea, conform lui Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, prognozele arată o creștere a vânzărilor de mașini compacte premium cu aproape patru milioane de vehicule în următoii 10 ani. Asta ar însemna o majorare a acestui segment de piață până la 10 milioane de mașini după 2021.
Decizia celor de la Daimler are ca scop preîntâmpinarea unor întârzieri majore ale livrărilor către clienții care au comandat sau vor comanda modelele sale din segmentul compact. Compania vizează lansarea pe piață a cinci modele din acest segment incluzând aici un SUV de mici dimensiuni care va fi asamblat la Rastattt și un coupe care va fi produs în Ungaria.
Uzina Valmet din Uusikaupunki produce în prezent doar modelul Fisker Karma însă în 2013 își va adăuga în portofoliu și supercarul B2 al rusșilor de la Marussia Motors.
În acest timp, francezii de la PSA solicită ajutorul autorităților pentru a nu închide o a doua fabrică din Hexagon. După ce au anunțat oprirea liniilor de producție de la Aulnay, oficialii PSA par deciși să stopeze și asamblarea de vehicule de la uzina Sevel Nord dacă nu ajung la o înțelegere cu guvernul francez. Liniște nu este nici în Italia sau Spania unde Fiat și, respectiv, SEAT, se zbat să supraviețuiască.