Salonul auto de la Geneva a fost întotdeauna locul unde, aflate pe teren neutru, marile companii din industria auto au preferat să se lupte de la egal la egal. Avalanșa de concepte, studii de design, premiere mondiale sau europene venite de la producători din toate colțurile lumii, care a umplut, și la ediția din acest an, cele șapte hale imense ale complexului Palexpo, nu face decât să confirme regula. Organizatorii au anunțat deja prezența a peste 260 de firme din 31 de țări, care vor ocupa până la refuz cei 80.000 de metri pătrați alocați.
Bineînțeles că „trendul verde“ nu a fost uitat nici de acestă dată, numai că, speriați parcă și ei de viteza cu care au trecut de la vorbe la fapte, fără însă a găsi și soluții viabile de susținere a vânzărilor de mașini electrice, producătorii au decis, cel puțin pentru moment, să pună omul „în centrul scenei“. Prin urmare, fiți gata să asistați la o cascadă de noi sisteme de comandă și control, care vor permite șoferului să gestioneze atât vehiculul pe care îl conduce, cât și gadgeturi precum telefonul mobil, GPS-ul, DVD-ul și chiar ­să-și rezerve prin internet o cameră de hotel, bilete la teatru sau o masă la restaurant.
Europenii își iau partea leului
Cel mai puternic grup auto european, Volkswagen, va fi prezent la Geneva cu o gamă foarte largă de noi produse. Marca Audi va prezenta oficial conceptul care va sta la baza viitorului A3. Dacă până acum acest model era cunoscut doar în varianta hatchback, conceptul arată clar că germanii pregătesc și o versiune sedan. SEAT pune în scenă noul Alhambra cu tracțiune integrală, iar Škoda prezintă un concept care reflectă „noul limbaj de design al mărcii“. Noul logo, pe care îl etalează, va fi utilizat pentru toate modelele Škoda, începând din 2012. Marca Volkswagen are ca vârf de lance face-liftul modelului Tiguan, dar expune și revoluționarul concept XL1.
Deși mizează pe familia de mașini electrice, francezii de la Renault au decis să prezinte și un concept mai aproape de actualele solicitări ale pieței. Captur este văzut de presa internațională ca un frate european al modelului Juke de la Nissan. Peugeot reîncearcă să impună pe piața europeană noul model 308, care a preluat câteva dintre liniile stilistice ale lui 508.
Revenind la germani, nu trebuie trecute cu vederea aparițiile noului sub-brand „i“, destinat vehiculelor electrice de la BMW, dar nici frumosul coupé al clasei C de la Mercedes-Benz. Opel se laudă cu versiunea de serie a modelului electric Ampera, dar prezintă și un concept care prefigurează viitorul monovolum Zafira.
Dacă ultimele expoziții auto au dus lipsă de noutăți italiene, acum, la Geneva, grupul Fiat este decis să arate roadele colaborării cu Chrysler. Astfel, la standul Lancia sunt prezente noile modele Ypsilon (cinci uși), Thema, Grand Voyager, dar și spectaculoasele concepte Flavia și Flavia Cabrio. Fiat pune în lumină noul Freemont, care are la bază platforma lui Dodge Journey, iar Alfa Romeo va prezenta un vehicul purtând legendara ­siglă GTA. Tot din Italia vine și faimosul și râvnitul Ferrari FF, primul model cu tracțiune integrală al companiei.
Rivalii de peste mări
Chiar dacă nu mai au atuul terenului propriu, americanii de la Ford au venit la Geneva cu ceea ce ei numesc, fără să detalieze, „un vehicul inovator“, dar și cu studiul de design care prefigurează înlocuitorul actualului Kuga. Brandul american Chevrolet lansează varianta hatchback a lui Cruze, dar și o nouă versiune a unui model bine primit de piața românească, Aveo Sedan. Din Coreea, mai vin și noile Hyundai i40, KIA Picanto și Rio, iar japonezii vor fi reprezentați de Honda Accord și Jazz, Nissan ESFLOW, Mazda Minagi și Infiniti Etherea.
Începând cu 1 martie, prima zi dedicată presei, Capital vă va ține la curent, în ediția sa online, cu toate noutățile de la Geneva Motor Show.