'Cred că este şi o problemă de reglementare, dar în primul rând este o problemă a băncilor, în sensul că nu au reuşit să fie mai vizibile şi să atragă mai mulţi clienţi în zona digitală. În general, băncile au o abordare segmentată faţă de clienţi. În ceea ce priveşte zona de digital se merge, în general, pe ideea de a oferi servicii de calitate, inovatoare, pentru clienţii sofisticaţi, iar pentru clienţi mass market să folosim digitalul ca un instrument de eficentizare. Există însă populaţie care nu utilizează internetul deloc, cam 20% din populaţia bancarizată, zonă din care cu greu putem să îi mutăm. Marea masă a clienţilor utilizează internetul dar nu este dispusă să folosească serviciile online oferite de bănci. Iar aici intervine educaţia pe care o facem noi clienţilor', a precizat Marian Ignat. 

Conform datelor prezentate, 50% din populaţia ţării are acces la internet şi utilizează internetul în mod frecvent, iar dintre aceştia 70% citesc ştiri online. 

,,Din cercetările noastre am ajuns la concluzia că undeva la 80% din clienţii bancarizaţi folosesc internetul cel puţin o dată pe săptămână, iar 60% dintre aceştia accesează internetul pe terminale mobile. Cu toate acestea, undeva la mai puţin de 8% din populaţia României foloseşte serviciile bancare online', mai spune reprezentantul BCR. 

Participanţii la conferinţa ,,Viitorul şi siguranţa plăţilor electronice – Serviciile financiar – bancare în era digitală', eveniment inclus în Calendarul ECSM (European Cyber Security Month), au discutat despre tendinţele şi dezvoltările pe piaţa europeană, precum şi despre principalele considerente care influenţează decizia băncilor de a investi în noile tehnologii. 

,,Românii petrec mult timp pe internet, cam 24 de ore pe săptămână stau cu ochii într-un ecran, conform unor statistici. 85% din aplicaţiile care se dezvoltă azi sunt pregătite pentru a fi folosite în cloud ceea ce arată că ne ducem către un public ţintă, conectat la internet. Începem să facem multe lucruri pe internet. Ne conectăm televizoare, ceasuri, frigidere la internet. Începem să trăim în această fereastră spre lumea virtuală şi este normal ca băncile să îşi dorească să fie prezente acolo, să ne ofere serviciile în mediul electronic', a spus Toma Cîmpeanu, CEO Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI). 

Potrivit reprezentanţilor ANSSI, infractorii se adaptează ,,din mers' la evoluţia tehnologică iar una dintre preocupările societăţii actuale este în ce măsură comportamentul utilizatorilor îi poate "ajuta" sau împiedica pe infractori să-şi atingă scopul. 

ANSSI a atras atenţia şi asupra faptului că producătorii device-uri încep să facă rabat inclusiv de la siguranţa cibernetică sub presiunea competiţiei din piaţă. 

AGERPRES