Compania americană de telecomunicaţii mobile T-mobile s-a gândit cum ar putea să mai scoată nişte bani de la propriii abonaţi. Astfel, sub pretextul că hârtia este scumpă, iar serviciile poştale costă, cei care doresc factura pe suport de hârtie trebuie să plătească 1,50 dolari pe lună. Vrei factură detaliată? Te costă 3,50 dolari pe lună pentru a o putea citi de pe hârtie tipărită. Cu toate acestea, compania trimite gratuit e-mail cu factura de telefon, însă nu toţi abonaţii au Internet acasă şi nu toţi sunt dispuşi ca firmele unde lucrează să le vadă facturile detaliate.

 

Măsura este promovată în spiritul salvării mediului înconjurător. Alte companii din domeniu, precum Sprint şi Verizon, încearcă să îşi convingă clienţii să renunţe la factura clasică. Sprint oferă un credit de 5 dolari tuturor celor care nu mai cer factura pe hârtie, iar Verizon îi inscrie la o tombolă cu un premiu „ecologic”, o Toyota Prius.

 

T-mobile nu este prima companie din segment care cere bani pentru facturi detaliate, însă este prima care cere bani pentru cele „basic”. Situaţia este paradoxală, fiind obligat să plăteşti bani pentru a putea plăti bani.

 

Compania susţine că ar putea salva 52.000 de copaci anual dacă şi-ar convinge abonaţii să renunţe la hârtie, în timp ce asociaţiile de protecţie a drepturilor consumatorilor arată ca T-mobile economiseşte 600.000 de dolari anual la fiecare 100.000 de abonaţi convertiţi la „ecologism”. De asemenea, această taxă schimbă datele contractului, întrucât un pachet de 50 de dolari devine astfel un pachet de 50 de dolari + 1,5 dolari, element care nu a fost adus la cunoştinţa abonatului când a semnat contractul.

 

Dacă vă miră ideea acestei companii, aflaţi că există în Statele Unite  spitale care percep 2,50 dolari pentru o factură privind servicii medicale contractate de către pacient.