fata de urmatorul clasat, in termeni de cota de piata, cumulat la asigurari generale si de viata. La un volum total de prime subscrise de 7.251 miliarde de lei (178,9 milioane de euro), compania si-a adjudecat astfel o cota de piata de 20,6%, in crestere cu 1,2 puncte procentuale fata de 2003. Asirom a pierdut insa 3,4% din cota de piata din 2003, ajungand anul trecut sa detina doar 15,4% din totalul primelor brute subscrise la nivelul pietei. O distantare si mai mare a avut loc, intre primele doua companii, pe segmentul asigurarilor generale. Cu prime brute subscrise de 6.860 miliarde de lei (169,25 milioane de euro), Allianz a castigat un avans de 8,5 puncte procentuale fata de fostul lider. Cota sa de piata a urcat astfel, in 2004, la 24,9%, comparativ cu 16,4% la Asirom.Evolutii asemanatoare au consemnat, in 2004, si urmatoarele doua companii clasate. Pe pozitia a treia, Omniasig si-a adjudecat o cota de piata de 8,9% (la un volum al primelor de 76,83 milioane de euro), in crestere cu 0,8 puncte procentuale fata de 2003. Societatea a devansat astfel ING Asigurari de viata, careia totalul veniturilor din prime de 75,9 milioane de euro i-a asigurat o cota de 8,8% din piata asigurarilor. ING ramane, insa, liderul pietei pe segmentul asigurarilor de viata, cu o cota de peste 40%.

Crestere de 49% pentru AVIVA
Aviva Asigurari de Viata Romania a incheiat anul 2004 cu un volum al primelor subscrise de 338,9 miliarde de lei (8,4 milioane euro), inregistrand o crestere de 48,8% fata de 2003. Valoarea primelor incasate a avansat cu 32,5%, pana la 290,45 miliarde de lei. O crestere de 105% a consemnat-o, in trimestrul patru al anului trecut, volumul primelor brute subscrise aferente politelor noi de asigurari de viata. La nivelul intregului an, activele societatii au avansat cu 50%, pana la 561,5 miliarde de lei. Dintre programele de investitii administrate de Aviva, cel mai mare randament, de 17,6%, l-au avut politele Actual in dolari.

Conducere noua la AIG Life
AIG Life Asigurari Romania are, de la inceputul acestei luni, un nou director general adjunct, in persoana lui Theodor Alexandrescu. In noua functie, acesta va continua sa coordoneze toate activitatile de marketing si vanzari ale companiei si va prelua treptat noi responsabilitati in activitatile curente de conducere a intregii companii. Axandrescu si-a inceput cariera in cadrul AIG Life in ianuarie 1999, chiar din primele zile de functionare a companiei in Romania. In calitate de director de agentie si, ulterior, ca Chief Marketing Officer, a construit si a dezvoltat reteaua nationala de distributie a societatii.