Orange, Vodafone şi Cosmote, cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de la noi, îi taxează pe utilizatorii care folosesc abuziv serviciul Relaţii cu Clienţii.

Orange, Vodafone şi Cosmote principalii operatori de telefonie mobilă de la noi din ţară sunt asaltaţi zilnic cu apeluri de la utilizatori, care de cele mai multe ori nu au nevoie de asistenţă. Astfel, apelurile abuzive la serviciul Relaţii cu Clienţii i-a determinat pe operatori să-i taxeze pe cei care sună în mod repetat.

Pe site-ul  Orange, liderul pieţei locale de telecomunicaţii, se specifică că „orice utilizare a Serviciului Clienţi ce urmăreşte agasarea altor clienţi sau a angajaţilor Orange România, poate fi considerată abuzivă şi poate conduce la decizia de a înceta relaţia contractuală cu respectivul client.”

Atât abonaţi, cât şi utilizatorii de cartele pot suna la 411, respectiv 444, gratuit, însă dacă sună pentru a treia oară în interval de 30 de zile, chiar dacă sună în legătură cu o problemă  reală, atunci transferul către un consultant este taxat cu 0,6545 euro/apel (TVA inclus).

Orange îi sfătuieşte pe cei care nu au reuşit să îşi rezolve problemele telefonic să se adreseze în scris companiei la adresa  Serviciul Clienţi, bd. Dimitrie Pompei, nr. 9-9A, sector 1, Bucureşti.

Cosmote taxează cu 0,4063 euro/apel

Şi grecii de la Cosmote şi-au rezervat, începând din 29 iunie, dreptul de a limita accesul gratuit la serviciul de Relaţii cu Clienţii. Clienţii pot suna gratuit la 1234/0766.12.1234, însă dacă în interval de 30 de zile ai efectuat trei apeluri abuzive către serviciul de Relaţii cu Clienţii, nu vei mai avea acces gratuit la acest serviciu pentru o perioadă de 30 de zile. În acest interval se poate apela numărul 1616 taxat cu 0,4063 euro/apel TVA inclus sau 021.404.1234 – tarif normal pentru apelurile din reţelele naţionale.

„Prin apel abuziv se înţelege: un apel care nu conţine o cerere rezonabilă sau prin care nu sunt solicitate informaţii despre produsele şi serviciile Cosmote”, se arată pe site-ul operatorului.

Vodafone a introdus o linie expres

La Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telecomunicaţii, clienţii pot suna gratuit la *222 şi pot spera că un consultant le va prelua apelul sau pot suna la linia expres, *555. Cei care sună la această linie nu trebuie să mai aştepte intrând imediat în legatură cu un consultant de la relaţii cu clienţii fără să mai parcurgă ghidul Vodafone. Un apel la *555 , pentru clienţii persoane fizice, costă 0.41 euro (TVA inclus).