Cifra abonaţilor plătitori comunicată de Spotify este cu 10 milioane mai mare comparativ cu cea înregistrată în luna iulie 2017. 

În schimb, numărul total de utilizatori ai Spotify, care include şi persoanele care utilizează versiunea gratuită a serviciului, nu s-a modificat şi rămâne în continuare la 140 de milioane. 

Comparativ, principalul concurent Apple Music, lansat în anul 2015, anunţa în luna septembrie 2017 că a ajuns la 30 de milioane de abonaţi plătitori, departe de Spotify care în curând va aniversa 10 ani de la lansare. 

Anunţul celor de la Spotify intervine într-un moment în care, potrivit presei americane, grupul suedez a depus recent la Autoritatea de supraveghere a pieţelor financiare din SUA, Securities and Exchange Commission (SEC), documentele necesare în vederea cotării la bursa de la New York în luna martie sau aprilie printr-o operaţiune de vânzare directă mai degrabă decât printr-o ofertă publică iniţială. 

Vânzarea directă permite ocolirea anumitor constrângeri şi eliminarea costurile legate de intrarea la bursă, precum remunerarea unei bănci de investiţii care să primească ordinele de achiziţie şi să fixeze preţul teoretic de introducere pe piaţă înaintea primelor tranzacţii la bursă. Pe de altă parte, vânzarea directă este mai riscantă decât un IPO deoarece evoluţia preţului acţiunilor este mai imprevizibilă. 

Potrivit presei, Spotify este evaluat în prezent la aproximativ 20 de miliarde de euro.
Agerpres