Lumea afacerilor anului 2000 pare a fi strabatuta de curenti rapizi, ce implica shimbari radicale in structurile intreprinderilor. Marile companii, in special, traverseaza o perioada marcata de multiple fuzionari si scindari, astfel incat este necesar ca tehnologia informatiei sa abordeze noi puncte de vedere pentru a face fata acestor modificari.
In Occident, retelele de calculatoare controleaza acum, in detaliu, intreaga activitate a companiilor. Ca urmare, softurile de management de retea trebuie sa preia schimbarile survenite la diferite niveluri ale intreprinderii, astfel incat noua structura a acesteia sa o inlocuiasca pe cea veche, intr-un timp scurt si cu cat mai putine pierderi. Dar, atat viteza cu care apar aceste schimbari, cat si importanta lor in lantul functional al unei firme, conduc la o oarecare incapacitate a softurilor actuale de a le gestiona in conditii optime, rezultand, in final, pierderi de bani si de timp. Aceste neajunsuri apar si ca urmare a faptului ca retelele se extind din ce in ce mai mult pentru a satisface nevoia de informatie in timp util, fara ca distantele sa mai constituie un obstacol. Programele de management de retea trebuie sa monitorizeze toate dispozitivele fizice (placi de retea, modemuri, servere etc.) si sa supravegheze in acelasi timp dinamica traficului de date, pentru a rezolva problemele survenite din aglomerari in anumite puncte ale retelei sau chiar pentru a le preveni.
Cu toate acestea insa, produsele IT, ale caror performante au evoluat intr-un ritm deosebit de alert in ultimele decenii, s-au infiltrat in toate aspectele legate de lumea afacerilor, oferind companiilor perspective noi in incercarea lor de a se extinde pe piata. Deci, toate problemele legate de soft trebuie rezolvate, pentru ca relatia dintre business si tehnologia informatiei sa ofere randamentul asteptat.
Pana acum, interactiunea dintre tehnologie si afaceri era abordata din punctul de vedere al tehnologiei, ceea ce a condus la aparitia unor probleme destul de greu de rezolvat in domeniul managementului de retea. S-a impus astfel necesitatea unei reevaluari a prioritatilor.
Pornind de la toate aceste considerente, Hewlett Packard a incercat sa rezolve acest problematic nod al anului 2000 si a organizat, la Praga, o conferinta in cadrul careia si-a facut cunoscute solutiile profesionale in domeniul managementului de retea, reunite sub denumirea de HP Open View.
Solutiile pachetului de programe HPOV sunt proiectate pentru a oferi rapid rezultate vizibile si masurabile si prezinta o arhitectura deschisa, ce se poate adapta fiecarui mediu de lucru in parte. Astfel, poate fi implementat doar un anumit program, destinat unei activitati specifice, sau o combinatie de programe, care sa ofere solutia unei gestionari mai complexe.
In cadrul acestui pachet de programe, gama IT/Operations este utilizata de mai bine de jumatate dintre marile companii internationale, posesoare de retele cu un numar foarte mare de terminale, ramificate in intrega lume. Ea asigura solutii de gestionare a retelei, adaptabile cerintelor utilizatorului, prin intermediul carora aplicatiile vitale pot fi mentinute permanent la parametri functionali, chiar si in conditii critice, oferind functii sofisticate pentru rezultate optime la toate nivelurile mediului de lucru IT: retea, sisteme, baze de date, aplicatii si Internet. IT/Operations este disponibil acum si pentru sistemul de operare Sun Solaris.
Pe masura ce complexitatea mediului virtual sporeste, furnizorii de soft de management de retea se confrunta cu necesitatea de a imbunatati eficienta si productivitatea utilizatorului, concomitent atat cu reducerea pierderilor, cat si a costurilor pe care acestia trebuie sa le suporte la achizitionarea unui astfel de soft. IT/Operations incearca sa rezolve aceasta ecuatie, promitand rezultate vizibile intr-un timp record si importante economii anuale.
O alta categorie de produse ale HP Open View o reprezinta SMART Plug-in-urile, care se pot integra complet in IT/Operations, extinzandu-i capabilitatile.
Programul de gestionare a resurselor intrepriderii SAP R/3 s-a bucurat de o atentie speciala din partea proiectantilor HP Open View, fiindu-i destinata o aplicatie QoS (Quality of Service), care monitorizeaza intregul sistem SAP si asigura o localizare imediata a zonelor problematice din retea.
HP Open View a avut in vedere si retelele locale, de mai mica intindere (de tip LAN), pentru care a fost proiectat produsul NetMetrix Site Manager pentru Windows NT si HP Open View Network Node Manager.
Prin lansarea pachetul HP Open View, specialistii Hewlett Packard au deschis fereastra viitorului, oferind solutii care se coreleaza perfect intre ele, dar pot fi folosite si individual, in functie de necesitatile specifice ale clientului. Aceasta abordare a tehnologiei, care ia in considerare si valentele impuse de factorul uman, permite accesul intr-o noua dimensiune IT, care va ajuta la solutionarea multora dintre neajunsurile existente in domeniul managementului de retea.     

Dana Donciu