'Aşa cum am mai transmis în mediul public, autostrada Piteşti – Sibiu se construieşte. Am fost primul ministru care a făcut ceva pentru acest tronson. Lucrăm pentru îndeplinirea tuturor paşilor necesari, ceruţi de Comisia Europeană, în construirea acestui tronson. Licitaţia pentru studiul de fezabilitate durează maximum 6 luni, conform normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni. Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 luni şi are alocaţi 28 milioane de euro de la Comisia Europeană. 24 de luni este o perioadă minimă impusă de către Comisia Europeană, ţinând cont de faptul că noile studii de fezabilitate trebuie să conţină studii geologice. După finalizarea studiului de fezabilitate, în maximum şase luni vom licita construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii', scrie Dan Şova.

Acesta subliniază că Strategia România 100 în domeniul autostrăzilor conţine o serie de obiective de importanţă strategică, mai exact unirea prin autostrăzi a regiunilor istorice ale României şi conectarea principalelor centre urbane printr-o reţea rutieră de nivel european.

'Nu trebuie în niciun fel confundat Master Planul pe transporturi cu strategia România 100 în domeniul autostrăzilor. Master Planul este un plan strategic tehnic, nicidecum politic. De altfel am declarat marţi, în cadrul întâlnirii pentru analiza stadiului Master Planului General de Transporturi, că este necesară o bază strategică şi coerentă pentru programarea investiţiilor în domeniul transporturilor. Prioritizarea proiectelor din cadrul acestuia, fiind vorba aici nu doar de autostrăzi, se face în corelare cu politicile naţionale şi prin metodologia recomandată de Comisia Europeană', subliniază ministrul Transporturilor.

El precizează, de asemenea, că în mandatul său de ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine 's-au inaugurat aproape 240 de km de autostradă şi s-au pus bazele unei strategii coerente şi pragmatice de dezvoltare a ţării în domeniul transportului rutier'.

La începutul lunii martie, la audierea sa în Parlament pentru funcţia de ministru al Transporturilor, Dan Şova menţiona că autostrada Sibiu-Piteşti se face şi nu este în competiţie cu autostrada Sibiu-Braşov, pentru că au surse diferite de finanţare.

'Sibiu-Piteşti se face. Nu este în concurenţă în niciun caz cu Sibiu-Braşov pentru bunul şi simplul motiv că Sibiu-Piteşti este finanţat din fonduri de coeziune şi Sibiu-Braşov este finanţat din fonduri de dezvoltare regională. Au surse de finanţare diferită, nu se află în competiţie, aşa cum în mod greşit s-a reţinut în spaţiu public', spunea Dan Şova la vremea respectivă.

Acesta a explicat atunci că pe data de 3 martie s-au declanşat la Compania Naţională de Autostrăzi procedurile pentru selecţia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum 6 luni, cu tot cu eventuale contestaţii.

Dan Şova a adăugat că pentru Autostrada Sibiu – Piteşti există o sumă de 28 milioane de euro pusă la dispoziţie de Comisia Europeană în alocarea 2007 – 2013 şi care urmează să fie scoasă la 'licitaţie pentru studii de fezabilitate'.

Conform datelor publicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, autostrada Sibiu Piteşti va avea 116,64 km, valoarea estimată a proiectului fiind de 3,246 miliarde euro.AGERPRES