financiara, Saatchi profita de diplomatia lui Radu Florescu, iar Headvertising, de talentul lui Serban Alexandrescu. Ce are NextCap?
Sorin Popescu: NextCap nu are vedete asa cum au ceilalti, dar are o echipa la fel de buna sau chiar mai buna. Cred ca suntem o echipa sudata, nu neaparat ca Grecia care, desi n-a avut vedete ca Zidane sau Beckham, a castigat Euro 2004. Nu cred ca avem retete miraculoase sau vedete de scos in fata. Saltul agentiei noastre se explica si prin faptul ca proiectele din ultimul an ne-au gasit pregatiti: Unirea, FHM, Hanul Ars sau Arctic. Pur si simplu am avut clienti care ne-au gasit pregatiti sa aratam ce suntem in stare.
Capital: Dupa aparitia studiului AdMarket, clientii au dat buzna in agentie?
Sorin Popescu: Nu pot sa spun ca s-a umplut antecamera de clienti, dar trebuie sa recunosc ca am fost bagati in seama mai mult decat inainte. Am fost invitati la cateva licitatii ale unor clienti care pana atunci nu ne-au sunat niciodata. Saptamana trecuta a intrat pe televiziune un spot Connex facut de noi. Este primul realizat de NextCap pentru Connex, dar nu pot sa spun cu certitudine ca aceasta colaborare a venit datorita rezultatelor studiului. Nimeni nu vine sa spuna „am vazut studiul si vrem sa lucram cu voi!” si nici nu cred ca se poate intampla acest lucru dupa ce castigi premii la Ad’Or, Portoroz sau Cannes. Totusi, dupa acest clasament, numele nostru reprezinta, in mintea clientilor, mult mai mult decat insemna inainte.
Capital: Oamenii de la NextCap au fost „atacati” cu oferte de la agentiile concurente?
Sorin Popescu: Da, din pacate este un lucru care s-a intamplat, dar acesta e mersul pietei. si eu am primit numeroase oferte cat am lucrat la Connex. E firesc sa se intample asa, dar atat timp cat oamenii se simt bine la noi si atmosfera este OK, nu ma tem de ofertele concurentei.
Capital: Au crescut lefurile in NextCap dupa acest studiu?
Sorin Popescu: N-au crescut. Nici n-am avut timp sa ne strangem si sa sarbatorim, pentru ca in vara asta avem foarte multe proiecte.
Capital: Succesul NextCap se datoreaza si prietenilor Iulian Padurariu si Bruno Negoita? (director de marketing Murfatlar Romania, respectiv director general DALfa Romania – nota red)
Sorin Popescu: Aceste relatii le-am construit lucrand zi de zi pentru companiile lor. Iulian a venit prima oara la noi in 2001 cu lansarea lui Sec de Murfatlar. Atunci nu-l cunosteam. Noi i-am castigat increderea, iar el ne-a lasat sa facem lucruri in care am crezut. Avem relatii foarte bune cu ei, dar nu ne facem vizite acasa, nu ne facem vacantele impreuna, nu suntem prieteni in sensul prieteniei adevarate. Am fost in licitatie cu McCann cand am luat categoria de bauturi spirtoase de la Murfatlar. Eu nu spun ca suntem de neinlocuit, Doamne fereste!
Capital: Bruno Negoita detine 20% din Next. Se poate spune ca NextCap are asigurat contul lui DALfa si nici o agentie nu se va apropia de el?
Sorin Popescu: Bruno a plecat din Next si s-a dus la DALfa pentru ca, dupa doi ani de conlucrare cu noi, clientul a zis: „Acest om ne este de folos in pozitia de general manager”. Bruno le-a explicat celor de la DALfa: „Voi imi dati un salariu, dar eu sunt inca partener la Next.” Clientul a spus ca nu are nici o problema. Ar fi trebuit sa fie un conflict de interese. Dar DALfa nu a plecat de la noi pentru ca rezultatele lui NextCap fata de client, in doi ani de zile, au fost superfavorabile. La randul meu, as putea sa afirm ca agentiile de publicitate multinationale sunt favorizate de clientii multinationali care vin cu bugetele pe retea. OK! Eu n-am sanse prea mari la clientii multinationali exact din pricina marimii agentiei noastre. Sa spun acum ca nu este dreapta aceasta situatie? Ar fi aiurea! Daca noi nu vom continua sa facem lucruri bune pentru Murfatlar si DALfa, sunt sigur ca vom pierde conturile a doua zi.
Capital: Unirea este o campanie de succes: a luat Effie, a intrat in constiinta publicului, s-a scris si s-a vorbit mult. Nu exista riscul ca succesul ei sa acopere brandul NextCap?
Sorin Popescu: Daca singura campanie buna pe care am scos-o in existenta noastra este Unirea, da, exista acest risc. Atata timp cat aceasta campanie nu este singurul succes, nu cred ca exista un pericol. Cred sincer ca daca noi nu ne vom culca pe ureche: „gata, suntem faimosi, am facut Unirea care ne-a pus in varful piramidei!”, nu vom ajunge sa fim perceputi ca agentia unei singure campanii de succes.
Capital: NexCap a anuntat ca nu va mai participa la Ad’Or 2005. Isi va mentine decizia pana anul viitor?
Sorin Popescu: Da, categoric. Anul trecut, se stie, s-au facut multe comentarii pe seama „fantomelor” (creatii facute special pentru festival, fara vizibilitate in mass-media – nota red.) Poate de buna-credinta, poate naivi, noi am crezut ca anul acesta UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania – nota red.) va incerca sa faca ceva pentru eliminarea „fantomelor”. Ne-am dus la expozitie si am vazut ce a vazut toata lumea de buna credinta. Am semnalat conducerii UAPR problema „fantomelor” si am avut sentimentul ca ei ne-au inteles: asa este, aveti dreptate! Dupa aceasta discutie, a venit raspunsul lor sec si oficial: totul este OK! Atunci, ne-am simtit pacaliti, mintiti si am hotarat ca nu vom mai participa la editia de anul viitor. Hotararea noastra este definitiva.
Capital: Ce anume n-ati putea face niciodata in afacerile publicitare?
Sorin Popescu: N-am putea sa ne „prostituam”. Te prostituezi in momentul in care accepti un client care stie tot ce trebuie facut, are spotul in cap, stie cum se filmeaza, stie cum se face media si te pune doar sa-i implementezi campania: „Ia banii si fa chestia asta!” Poti sa faci publicitate pentru bani, si atunci nu prea conteaza pentru ce client lucrezi. Dar poti sa faci meseria asta pentru ca iti da posibilitatea sa te pui in valoare si sa scoti niste lucruri in care crezi. Pe de alta parte, nu am fi in stare sa facem publicitate politica. Nu are sens, nu ne intereseaza si nu e treaba noastra.
Capital: Ce va deranjeaza cel mai mult la felul in care se face publicitate in Romania?
Sorin Popescu: Fiecare moare de grija celuilalt. Publicitatea romaneasca este inca o competitie neloiala in care ne dam unul altuia in cap si ne lasam mancati de orgolii inutile. Cred ca trebuie sa ne facem fiecare treaba, si dupa aceea sa lasam rezultatele din piata sa vorbeasca.

carte de vizita
Sorin Popescu, Managing Director si asociat la NextCap
Data si locul nasterii: 14 martie 1966, Bucuresti
Studii:
· Facultatea de Energetica, Universitatea Politehnica Bucuresti, 1990
· Programul canadian MBA, 1995
Experienta:
· A ocupat diferite functii de conducere in departamentul de publicitate si marketing Mobifon (1997 – 2002).
· Assistant Brand Manager Procter&Gamble Romania (1996-1997)
· Marketing Manager Romamerica ITC (1995 – 1996)
· Inginer la Hidroconstructia SA (1991 – 1994)
· DJ la Radio Nova 22 (1990 – 1991)
· A urmat numeroase cursuri internationale de marketing.
Starea civila: Casatorit, doi copii (gemeni)

Palmaresul NextCap
· Gold Effie 2004 pentru Unirea la categoria „bauturi alcoolice”
· Cel mai bun print la Ad’Or 2002 („bauturi alcoolice”) pentru Sec de Murfatlar.
· Cel mai bun print la AdPrint 2002 („bauturi alcoolice”) pentru Sec de Murfatlar
· Patru premii la Ad’Or 2004 la sectiunea „activitati publicitare”
· Trei premii la Ad’Or 2003 la sectiunea „activitati publicitare”
· Cinci nominalizari la Ad’Or 2004