Se va relua proiectarea Autostrăzii Braşov-Bacău

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri, 17 martie 2023, că va fi reluată proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău. Potrivit spuselor sale, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare, durata contractului de proiectare a acestei autostrăzi fiind de 24 de luni.

„Se reia proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău! CNAIR a transmis astăzi la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov- Bacău (A13). Durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni.

După validarea documentației va fi anunțată în SEAP valoarea contractului dar și data limită pentru depunerea ofertelor. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania pe traseul Brașov – Târgu Secuiesc – Onești – Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027”, a scris, vineri, Sorin Grindeanu pe contul lui de Facebook.

Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța va intra în linie dreaptă

Sorin Grindeanu a anunțat, totodată, că modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța a intrat în linie dreaptă. CFR a transmis documentația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Stația CF Valu Lui Traian (etapa I) către SEAP pentru validare.

„Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța (prin fonduri europene) intră în linie dreaptă! CFR a transmis astăzi spre SEAP (pentru validare) documentația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Stația CF Valu Lui Traian (etapa I), cu o valoare totală estimată de 402,34 milioane de lei (fără TVA).

Printre lucrările prevăzute în această etapă se numără:

– realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian (32 linii de primire-expediere);
– electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare,
– modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
– realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian,
– proiectarea și execuția unei diagonale (linie nouă) pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;
– o nouă trecerea la nivel între Grupa Stației și Grupa de Așteptare.

Pentru modernizarea întregii infrastructuri feroviare din Portul Constanța (3 etape), în lungime totală de 257 km, sunt alocate 4,5 miliarde de lei (fără TVA), prin CEF”, a scris ministrul Transporturilor pe rețelele sociale.