Se va putea circula pe toți cei 30,35 km de ai secțiunii 5 de pe A1

Cu ocazia unei vizite pe șantier, oficialul a verificat stadiul lucrărilor și a evidențiat importanța acestei etape în cadrul proiectului mai amplu de construire a autostrăzii Sibiu–Pitești. El a subliniat că finalizarea acestui tronson marchează un progres semnificativ în realizarea uneia dintre cele mai așteptate investiții în infrastructura rutieră din România.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat miercuri că în scurt timp se va putea circula pe toți cei 30,35 km ai Secțiunii 5 Curtea de Argeș-Pitești din autostrada A1.

„În scurt timp se va putea circula pe toți cei 30,35 km ai Secțiunii 5 (Curtea de Argeș-Pitești)! Odată cu deschiderea ultimului sector, de 14,57 km, al acestei secțiuni, între Nodurile rutiere Băiculești și Curtea de Argeș va fi posibilă circulația pe autostradă până la București (pe o distanță de aproximativ 140 km)”, a transmis miercuri Sorin Grindeanu.

Autostrada Sibiu- Pitești, cu o lungime de 122,11 km, face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) și este, în prezent, una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră din România.

Traficul rutier pe Autostrada A7 se redeschide

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) au transmis că traficul rutier pe Autostrada A7, între nodurile Albești-Paleologu (DN1D) și Mizil (DJ100C), ar putea fi redeschis chiar în această săptămână, cu condiția existenței unei conduceri active la nivelul Ministerului Transporturilor și CNAIR.

API a subliniat că singurele blocaje țin de lucrările nefinalizate de la două pasaje rutiere construite de consorțiul Coni-Trace. La pasajul din nodul Mizil (DJ100C), lucrările sunt aproape încheiate, lipsind doar marcajele, balustradele, parapetele și panourile de protecție – elemente care ar putea fi gata în câteva zile.

“Așa cum vă spuneam în urmă cu o lună, încă ne uităm cu jind la cei 40 de kilometri ai Autostrăzii A7 dintre Albești-Paleologu (DN1D) și Stâlpu/Costești (DJ203G) în apropiere de Buzău care sunt pregătiți de trafic, dar nu pot fi folosiți din cauza amatorismului Coni-Trace de la două pasaje: cel de pe DJ100C din nodul Mizil și cel de pe DJ102H. Primul este practic gata: vineri mai lipseau marcajele, balustradele pe o parte, parapetele și panourile de protecție. Chestiuni de câteva zile. Astfel, dacă am avea ministru, secretar de stat și/sau șef la CNAIR, circulația pe Autostrada A7 între nodurile Albești-Paleologu (DN1D) și Mizil (DJ100C) s-ar putea redeschide chiar săptămâna asta”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Probleme tehnice la alte pasaje ar putea întârzia completarea rețelei pe linia Mizil

În ceea ce privește pasajul de pe DJ102H, unde au existat dificultăți la sudurile tablierului metalic, API a menționat că mai sunt necesare câteva lucrări minore. Asociația a precizat că alte două structuri ridică semne de întrebare: pasajul DJ103R Găgeni–Vintileanca și podul de pe A7 peste Pârâul Sărata. La cel din urmă, ar fi fost aplicată o soluție de remediere, însă stadiul lucrărilor rămâne incert.

“Momentan, nu știm stadiul la zi de la celelalte două structuri, cea de pe DJ103R Găgeni-Vintileanca (peste A7) și de pe A7 peste Pârâul Sărata, care au, de asemenea, neconformități tot legate de tablierul metalic. Ele sunt finalizate, dar la Pârâul Sărata s-a intervenit cu o soluție de remediere a sudurilor, iar la DJ103R nu știm detalii. Dacă inginerii antreprenorilor, consultantului și ai CNAIR își vor pune semnăturile pe documentele necesare, până la sfârșit de iunie vom circula complet pe Autostrada A7 între nodul cu A3 (Dumbrava/Ploiești) și vestul orașului Buzău lângă pădurea Spătaru pe o conexiune temporară pe bretelele nodului A7-DN2, având în vedere că este aproape gata și mini-sectorul executat de Nurol dintre acest punct și limita cu lotul Coni-Trace”, menționează API.

În încheiere, API a afirmat că, dacă toate părțile implicate – antreprenorii, consultanții și inginerii CNAIR – vor valida documentele tehnice necesare, traficul ar putea fi deschis complet până la sfârșitul lunii iunie pe întreaga secțiune dintre A3 (Dumbrava/Ploiești) și vestul Buzăului.