Se deschide circulația pe ultimul lot al A0 Sud: de la Constanța la Curtea de Argeș, integral pe autostradă
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți, în urma unei vizite de lucru pe șantierul lotului 3 al A0 Sud, că traficul rutier va fi deschis pe acest ultim segment al Autostrăzii de Centură a Capitalei în data de 15 iunie 2025. Lotul, cu o lungime de aproximativ 18 kilometri, leagă localitățile Bragadiru și Joița și reprezintă piesa lipsă a semi-inelului sudic al autostrăzii A0.
Alături de ministru s-au aflat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, și președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma.
„Aktor în sfârșit gata (cam) într-o lună. După 6 ani de contract și chin, vom circula pe cei aproape 18 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud dintre A1 și DN6 cel mai devreme la final de mai, în scenariul optimist. Dar să nu fiți deloc surprinși dacă grecii se vor întinde și în iunie fiindcă mai au de meșterit la câteva pasaje pe care trebuie mutat traficul local ca să execute ce-a mai rămas la sol, lipsesc rosturile de dilatație pe mai multe structuri de pe autostradă și mai sunt destule mărunțișuri de migălit.
Ca lentoarea să meargă până la capăt, în loc să lucreze la cele două spații de servicii, Aktor ține frumos aliniate basculantele într-unul, iar în celălalt încă are organizarea de șantier. Nu știm sigur, dar nu e exclus să dorească să-și bată propriul record de pe A10 Sebeș-Turda, unde parcările nu sunt finalizate nici după 3 ani și jumătate de la deschiderea circulației!”, se arată într-un comunicat al Asociației Pro Infrastructură (API), care a monitorizat evoluția lucrărilor.
Deși pe șantier mai există zone neterminate — inclusiv rosturi de dilatație lipsă și pasaje ce necesită devierea traficului local — constructorul grec Aktor a dat asigurări oficiale că va finaliza toate lucrările necesare până la jumătatea lunii iunie.

Conexiuni strategice finalizate
„Din acel moment se va putea circula în regim de autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12)”, a declarat Sorin Grindeanu.
Aceeași idee a fost reiterată și de șeful CNAIR, Cristian Pistol: „Odată cu deschiderea acestui ultim lot, se va putea circula neîntrerupt pe întreg semi-inelul sudic al A0, cu o lungime de 51,19 km, contribuind la fluidizarea traficului și scurtarea semnificativă a timpilor de deplasare în zona Capitalei.”
Autostrada A0, proiectată ca o centură rutieră de mare viteză în jurul Bucureștiului, are o lungime totală planificată de circa 100 km și este gândită să se conecteze cu principalele coridoare rutiere ale țării: A1 (spre Pitești), A2 (spre Constanța) și A3 (spre Ploiești).
Deschiderea integrală a A0 Sud în infrastructura rutieră este un moment de referință
Deschiderea integrală a A0 Sud marchează un moment de referință în dezvoltarea infrastructurii naționale, făcând posibilă traversarea sudului țării pe autostradă, fără intrarea în București — un avantaj strategic atât pentru transportul de marfă, cât și pentru cel de pasageri.
Cu toate acestea, unele elemente secundare — precum spațiile de servicii și amenajările conexe — rămân în urmă. În prezent, potrivit API, unul dintre spații este ocupat de basculante aliniate, iar celălalt găzduiește încă organizarea de șantier.
În ciuda acestor întârzieri, autoritățile dau asigurări că obiectivul de a conecta marile orașe ale țării prin rețele rutiere moderne rămâne prioritar.