Autostrada Unirii prinde contur: Șase constructori licitează pentru tronsonul Târgu Neamț–Târgu Frumos
Proiectul Autostrăzii Unirii înaintează cu un nou pas concret, după ce Ministerul Transporturilor a anunțat că șase constructori din România, Italia și Turcia au depus oferte pentru execuția tronsonului Târgu Neamț–Târgu Frumos, parte strategică din A8, care ar urma să conecteze regiunile istorice Moldova și Transilvania.
Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a precizat că lucrările vor acoperi o distanță de 27 de kilometri și presupun o complexitate tehnică notabilă: 36 de poduri și pasaje însumând 8,5 kilometri, patru tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri și trei noduri rutiere esențiale pentru fluidizarea traficului regional – la Moțca (DN 24), Pașcani (DJ 208) și Târgu Frumos (DN 28 B).

Contractul are o valoare estimată la peste 6 miliarde de lei și va fi finanțat prin Programul Transport 2021–2027. Durata de implementare a proiectului este de 46 de luni, ceea ce plasează termenul de finalizare în orizontul anului 2029, dacă procesul de atribuire și execuție decurge fără sincope majore.
Sorin Grindeanu demontează zvonurile privind blocajele
Demersurile pentru continuarea proiectului vin într-un climat public tensionat, alimentat de informații care au circulat recent în social media. Mai multe surse online au lansat ipoteza că UMB – unul dintre cei mai activi constructori de infrastructură din România – ar urma să suspende lucrările pe mai multe șantiere, ca urmare a întârzierilor în decontarea lucrărilor de către autoritățile statului. Mai mult, au apărut acuzații potrivit cărora antreprenorii ar fi fost descurajați să emită facturi pentru lucrările deja executate.
În replică, ministrul Grindeanu a dezmințit categoric aceste afirmații, afirmând că „nu au nicio bază reală” și că a avut discuții directe atât cu Dorinel Umbrărescu, fondatorul grupului UMB, cât și cu oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), beneficiarul lucrărilor. Potrivit ministrului, activitatea UMB continuă în ritm normal, cu peste 7.000 de muncitori activi pe șantiere, respectându-se programul de lucru consacrat – trei săptămâni de activitate intensă, urmate de o săptămână de pauză. Mai multe aici.
Ministrul Grindeanu a transmis că nu există motive de îngrijorare în privința unor eventuale blocaje ale marilor proiecte de infrastructură rutieră, subliniind că lucrările continuă conform planificării, șantierele sunt active, iar plățile din partea CNAIR se fac în acord cu termenele contractuale.