De asemenea, de la începutul anului, 108 consumatori s-au împăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, față de doar 74 în aceeași perioadă din 2018.

Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60%, iar CSALB îşi mărește echipa de conciliatori.

„Rezultatele din primul trimestru indică o creștere semnificativă a numărului total de cereri  și confirmă estimările de la începutul anului. Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creșterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21”, informează CSALB, într-un comunicat.

Cei patru conciliatori nou-veniți sunt specialiști în drept și în domeniul financiar-bancar: Alina Radu, Cosmin Vasile, Sebastian Guţiu, Alexandru Ambrozie.

„Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluții alternative la instanță, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii și instituțiile financiar-bancare. În plus, creșterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori. De aceea, întărirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanți ne bucură și ne dă încredere că tot mai mulți români și comercianți vor apela la conciliere pentru a-și rezolva litigiile. Pe de altă parte, ne așteptăm ca această creștere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată și de o creștere a numărului de cereri acceptate de comercianți”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Băncile au apetit mai mare decât IFN-urile pentru conciliere, afirmă acesta. Astfel, din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.

Numărul total de dosare constituite în primul trimestru din acest an a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relația cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menționat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluționat cu înțelegerea părților (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părțile nu s-au înțeles.

Totodată, 53 de cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 4 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.

Te-ar putea interesa și: