Planul se întinde pe o perioadă de 3 ani, timp în care se vor face distribuiri către creditori de aproximativ 33 milioane de lei, în 12 tranșe trimestriale. Potrivit Euro Insol, în eventualitatea în care creditorii ar fi respins Planul de Reorganizare, societatea ar fi intrat în faliment. Într-un asemenea scenariu, creditorii chirografari ar fi recuperat doar 3,66 % din sumele înscrise la masa credală.
Servtrans Invest a intrat în insolvenţă la 15 iulie 2011. Un număr de 119 creditori au revendicat creanţe în valoare de 371 milioane de lei, dar administratorul judiciar a admis creanţe de 175 milioane de lei.
Toate contestaţiile creditorilor nemulţumiţi au fost respinse, astfel că la 22 noiembrie 2012 a fost afişat tabelul definitiv al creanţelor care prevede obligaţii de plată în sarcina debitoarei în cuantumul celor admise de Euro Insol, respectiv 175 milioane de lei. Cei mai importanţi creditori sunt Banca Transilvania, OTP Bank, BCR Leasing, Touax Rail Limited, CFR SA, Trans Expedition Feroviar, Meva SA, Romvag SA, Chimpet Industrial.
Servtrans Invest, la momentul deschiderii procedurii, făcea parte din grupul IRS alături de ICIM, Romvag, Meva, Astra Vagoane, SIRV Mărășești, toate în insolvenţă în prezent. Grupul IRS a fost dezvoltat de omul de afaceri Cristian Burci, care, înainte de declanșarea crizei economice, a rulat afaceri de sute de milioane de euro. Ulterior, Burci a ieșit din tot ce înseamnă business pe segmentul feroviar, inclusiv construcția de vagoane.
La data de 10 noiembrie 2011, Grampet Services, deținută de Gruia Stoica, a notificat Consiliul Concurenței privind cumpărarea a 186.667 de acţiuni, reprezentând 99,99 % din capitalul social al Servtrans Invest. În martie 2012 Consililul a autorizat operaţiunea de concentrare economică. Servtrans Invest este al treilea operator de transport feroviar din România cu o cotă de piaţă de 8 %, după GFR, parte din grupul Grampet, cu o cotă de piaţă de 30 % şi CFR Marfă, cu 47 % din piață. Servtrans operează cu 1.350 de vagoane şi 64 de locomotive cu care transportă anual peste 3 milioane tone de mărfuri. Principalii clienţi ai societăţii sunt: Arcelor Mittal Galați, Holchim România, CET Govora, Electrocarbon, Elsid, Compania Naţională a Uraniului, Tinmar.
În 2010, cu un an anterior deschiderii procedurii, societatea a înregistrat o pierdere de 36 milioane de lei, identică cu pierderea înregistrată şi în 2009. În 2011, ca efect al măsurilor luate de administratorul judiciar, societatea a încheiat anul cu un profit de 758.000 lei, deşi cifra de afaceri a fost mai mică decât cea înregistrată în 2010 cu 25 milioane de lei. Pe fondul unei recesiuni economice prelungite care a afectat toţi transportatorii, compania a reuşit să încheie şi anul 2012 cu un profit de 926.000 lei, la o cifra de afaceri de doar 85 milioane de lei. Planul de Reorganizare prevede dublarea cifrei de afaceri până în anul 2015 şi obţinerea unei EBITDA în creştere de la 5 milioane de lei în 2013 la 9 milioane lei în 2014 şi la 11 milioane lei în 2015.