Europarlamentarul Victor Negrescu trage un semnal de alarmă privind necesitatea unor măsuri active pentru accesul la educaţia digitală.

Educația digitală, o necesitate

„Tragem un semnal de alarmă cu privire la necesitatea unor măsuri active în ceea ce înseamnă accesul la educaţie, accesul la educaţie de calitate, accesul la competenţe digitale şi la educaţia digitală, sub diferitele sale forme (…) Am promovat mai multe proiecte pilot la nivelul Comisiei Europene prin care finanţăm educaţia digitală.

În acest an vor fi granturi de 50.000 de euro per şcoală pentru digitalizare. Este un proiect iniţiat din Parlamentul European, pe care Executivul european îl pune în aplicare, dar nu este suficient”, a afirmat Negrescu, miercuri, la evenimentul „Starea Naţiunii: Nivelul Literaţiei Digitale în România”.

Potrivit acestuia, competenţele digitale sunt necesare în orice materie şi domeniu.

„La nivelul Uniunii Europene s-au dezvoltat mai multe competenţe de măsurare a acestor competenţe şi din ce în ce mai mult vorbim despre competenţe specifice pentru fiecare profesie, pentru fiecare domeniu”, a adăugat Victor Negrescu.

Conform şefei Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Ramona Chiriac, competenţele digitale sunt vitale, pentru că trei din patru afaceri din Uniunea Europeană, cele mai multe IMM-uri, suferă pentru că nu găsesc angajaţi cu competenţe digitale de care au nevoie.

Sorin Cîmpeanu, despre dotarea școlilor cu laboratoare IT și de științe

În acest context, menționăm că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a anunțat miercuri că școlile vor fi dotate cu laboratoare IT şi de ştiinţe. El a precizat că în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este trecută suma de 300 de milioane de euro pentru 10.000 de laboratoare de ştiinţe.

„Sunt 10.000 de laboratoare prevăzute în PNRR. Sunt 300 de milioane de euro pentru 10.000 de laboratoare, înseamnă o investiţie de 30.000 de euro pe laborator de ştiinţe. Aceste laboratoare nu vor mai fi de biologie, separat de cel de fizică, separat de cel de chimie. Vor fi laboratoare de ştiinţe.

Un laborator de ştiinţe presupune un nivel înalt de digitalizare. Acel nivel înalt de digitalizare, acea infrastructură pe care nu avem voie să nu o achiziţionăm având la dispoziţie resursele, nu va însemna nimic dacă nu vom avea profesorii pregătiţi din perspectiva pedagogiei digitale”, a subliniat Sorin Cîmpeanu.

În ceea ce priveşte laboratoarele IT, el a menţionat că, acolo unde acestea există, se vor face actualizări ale echipamentelor.